ד"ר יהודה ברוך, מנהל בית החולים הפסיכיאטרי אברבנאל לשעבר הוא הפסיכיאטר החשוד בביצוע עבירות מין במאיה ברגר, כיום בת 27, אותה פגש לראשונה במסגרת עבודתו בבית החולים ועימה ניהל קשר רומנטי שנמשך כשנה מיד עם שחרורה מבית החולים, כך אישר היום (ראשון) לפרסם בית המשפט, שדחה את ערעורו של ד"ר ברוך לאסור את פרסום שמו.



ברגר התלוננה במהלך 2015 במשטרה ובלשכת הסתדרות הרופאים כנגד ד"ר ברוך וטענה כי מנהל בית החולים שבו טופלה ניצל את מצבה לצורך קיום יחסי מין עימה. במכתב ששלחה אל שר הבריאות יעקב ליצמן בנובמבר 2015 היא ציינה כי פגשה ברופא באוקטובר 2014 לאחר שניסתה להתאבד. לדבריה, ד"ר ברוך היה מכר המשפחה ולמד רפואה עם הוריה. עוד היא טענה, כי "לאחר אשפוזי הוא לקח אותי לטיפול תחת חסותו. סמכתי עליו בעיניים עצומות, הייתי בטוחה שהוא מעוניין בטובתי ובשיקומי הנפשי".



ברגר, טענה כי פיתחה תלות עצומה ברופא המטפל והוא ניצל תלות זאת לקיום יחסי מין איתה. את התלונה אגב, הגישה לדבריה אחרי שנכנסה להריון מד"ר ברוך ועברה הפלה.



מאז התלונה נאבק ד"ר ברוך לאסור את פרסום שמו אולם כאמור בית המשפט דחה את בקשתו והתיר היום לפרסם את שמו של הרופא החשוד בעבירות חמורות. "המערער חשוד בביצוע עבירות מין במתלוננת, אותה פגש לראשונה בבית החולים הפסיכיאטרי אותו ניהל באותה עת, ועמה עמד בקשר רומנטי סמוך לאחר שחרורה מבית החולים", ציינה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב נגה אוהד שקבעה. "גם אם ימצא כי הדברים אינם עולים כדי אישום פלילי, יש בהם עניין ציבורי חשוב הן בבחינת השאלה האתית-מוסרית העולה ממקרה זה".



השופטת אוהד התייחסה למשקל שבין הפגיעה במעמדו של הרופא לעצם פרסום שמו וציינה כי פרסום השם עלול לעודד קורבנות נוספים ומאידך הנזק שעלול להיגרם לרופא אינו שונה מכל נזק שעלול להיגרם לכל מי שחשוד בעבירות מין. את החלטתה קיבלה השופטת אוהד, לאחר שהבינה מחומר החקירה כי ד"ר ברוך הודה בחקירה במרבית החשדות והעובדות שהוצגו בפניו.



גם שופט בית משפט השלום בתל אביב עמית מיכלס, התייחס לנושא. "לאחר שקראתי את תיק החקירה הגעתי לכלל מסקנה שישנה הסכמה על מרבית העובדות והמחלוקת העובדתית מצומצמת למספר נושאים".