תחקיר חדשות ערוץ 2 שפורסם הערב (ראשון), הציג עדויות חמורות לפיהן מדליק המשואה ביום העצמאות, הכומר גבריאל נדאף שמגייס נוצרים לצה"ל, מנהל שיחות הכוללות רמיזות מיניות עם חיילים שנזקקו לסיועו, ומבקש טובות הנאה תמורת הבטחה לאישורי כניסה לפלסטינים. לבקשת חדשות 2, הכומר נדאף עשה בדיקת פוליגרף שבה נמצא דובר שקר בשאלות הרלוונטיות העולות מן העדויות ומוצגות בתחקיר.



בעוד שלושה ימים, בערב יום העצמאות, יזכה הכומר נדאף בכבוד השמור למעטים שתרומתם למדינה ראויה לציון מיוחד. הוא נבחר להדליק משואה על תרומתו לקירוב לבבות בין החברה הנוצרית דוברת ערבית למדינה, בעיקר בעידוד הגיוס לצה"ל.



האב נדאף חובק בשנים האחרונות על ידי צמרת הממסד הישראלי שגם הביאה לבחירתו כמדליק משואה לתפארת מדינת ישראל. הקשרים הפוליטיים בצמרת והקרבה לקצונה הבכירה בצה"ל, גרמה לצעירים נוצרים לראות בו את הסמכות הבכירה ביותר לקשר עם מדינת ישראל.



חייל משוחרר שביקש להתגייס למשטרה סיפר לחדשות 2: "הוא אמר לי: 'אם אתה רוצה להתגייס (למשטרה) אני יכול לגייס אותך, כי אתה יש לך רובאי 07 אז אני יכול לגייס אותך'. הוא התחיל להגיד לי...כאילו... התחיל להגיד לי זה, כאילו לא ישר כאילו, לא דוך לעניין, התחיל להגיד לי את זה מסביב. אז קלטתי, לאט לאט קלטתי. הוא התחיל לדבר על המין, התחיל לשאול אותי 'איך הוא אצלך? חזק? קטן? גדול?' אז קלטתי, אמרתי, אני לא ילד קטן ולא מטומטם".



חייל נוסף בשירות סדיר שביקש את התערבות האב בעניין שיבוצו סיפר גם הוא: "הוא אמר לי 'תבוא, תיקח אותי לטיול וזה'. אמרתי לו: מתי יכולים, כאילו, להיפגש? שנדבר קצת על הצבא וזה. אמר לי 'ניפגש מתי שאתה יוצא, מתי שאתה יכול'".



בתכתובות פייסבוק פונה האב לצעיר אחר המבקש את עזרתו בעניינים הקשורים בצבא: "אתה תמיד מוצא חן בעיני. אני לא יודע מה עובר עלי כל פעם שאני רואה אותך במדים. לא יודע מה. מרגיש מוזר. גבריות". אף אחד מהצעירים הללו לא פנה בתלונה למשטרה. חלקם ניתקו את הקשר עם הפורום, אחרים מסרו כי חוששים להתלונן בשל מעמדו הרם של האב וטאבו שישנו בחברה מקשרים חד מיניים. שמועות על פגמים בהתנהלות האב אמנם הגיעו לחברי פורום גיוס העדה הנוצרית, כמה ממייסדיו נטשו את הפעילות, מה שחיזק את שליטתו של נדאף בפורום החשוב והרגיש הזה.



תגובת האב גבריאל נדאף: "גורמים פליליים בקהילה, יחד עם גורמים שהקנאה בהצלחת מפעל חיי העבירו אותם על דעתם, חברו כדי למנוע ממני לקבל הכרה על תרומתי למען גיוס ערבים נוצריים לצה"ל. גורמים אלה ביצעו פשע מתוחכם נגדי ונגד הפורום והצליחו לייצר מצגי מירמה נגדי באופן שייראו אמיתיים כביכול. האמת היא שלא עשיתי דבר כלשהו מהמתואר בכתבה – לא פגעתי מינית באיש, לא ניסיתי לפגוע באיש, ולא פעלתי להסדרת רשיונות לפלסטינים לבוא לישראל. אבל הגורמים העויינים, שלצערי נתתי בהם אמון עד כדי עבודה בקירבתי – ניצלו את האמון והשתלטו על דפי הפייסבוק שלי, ואף על המסרים בפלאפון שלי כדי לכתוב דברי שקר, בשמי כביכול. אלוהים יעניש אנשים אלו על הפגיעה בי, באשתי ובשני בני המשרתים עתה בצה"ל. ערכתי שתי בדיקות פוליגרף אחת אצל המבקר הפנימי של איגוד בודקי הפוליגרף ובמכון פוליגרף נוסף ושתיהן אוששו את דברי האמת שלי. מכיוון שאני בטוח בצדקתי הגשתי ללא כל חשש תלונה במשטרה ואני בטוח שזו תגלה את האמת ותחשוף כי מדובר במזימה נגדי".





השרה רגב: נדאף ידליק משואה ביום העצמאות



בעקבות התחקיר חברת הכנסת זנדברג פנתה לשרת התרבות והספורט, מירי רגב, בדרישה דחופה למנוע מנדאף להדליק משואה בטקס יום העצמאות בשל הטענות החמורות נגדו. לדברי ח"כ זנדברג, "שמענו הערב עדויות מזעזעות על ניסיונות ניצול מיניים וכלכליים של אנשים צעירים שביקשו את עזרתו של נדאף. שיתופו של נדאף כמדליק משואה תכתים ותבזה את הטקס ויש לעצור זאת באופן מיידי. גבורה אזרחית היא לא שוחד והטרדות מיניות".



בתגובה רגב גיבתה את בחירתו של נדאף. מלשכתה נמסר כי "השרה רגב מגבה את הוועדה הציבורית אשר בחרה פה אחד בכומר גבריאל נדאף להדליק משואה ביום העצמאות ואיננה מתכוונת להתערב בהחלטות הוועדה. כמו כן, השרה לא תתייחס לבעלי אינטרס אשר מנסים לפגוע בכומר נדאף בשל פועלו למען מדינת ישראל וגיוס בני העדה הנוצרית לצה"ל. לשם כך ישנם גורמי אכיפה במדינה וכל עוד לא הוכח על ידם אחרת הכומר נדאף ידליק משואה ביום העצמאות".