היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, נאם הערב (שלישי) בכנס בתל אביב על רקע פרסום דוח מבקר המדינה, שעסק בין היתר בפרשת ביביטורס, מימון הנסיעות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני משפחתו בעת שכיהן כשר אוצר וכחבר כנסת. "את הדברים יש לבחון בשיקול דעת ומקצועיות וללא עיכוב. יש לקיים את הבחינה באופן ישר וענייני. לא נפחית מהסטנדרט המקצועי שלפיו אנו פעלנו ואנו פועלים. כך אפעל אני וכך אני מצפה מכל פרקליט לפעול, בכל תיק", הדגיש מנדלבליט.



על רקע התגובות לדוח המבקר, מנדלבליט יצא להגנת על קודמו בתפקיד, יהודה וינשטיין ואמר כי "במהלך היום, בשעות האחרונות, שמעתי בתקשורת התבטאויות שונות לא מכובדות ביחס לטיפול בחומר זה על-ידי קודמי בתפקיד, עו"ד יהודה וינשטיין. אני דוחה בכל תוקף התבטאויות אלו, שאין להן מקום בשיח הציבורי".



יהודה וינשטיין. צילום: פלאש 90
יהודה וינשטיין. צילום: פלאש 90



עוד התייחס מנדלבליט לחקירות נוספות ואמר כי המשטרה חוקרת פרשות שנסתרות מעיני הציבור. "יש חקירות שהציבור לא מודע להן", אמר היועמ"ש באירוע השקת ועדת הפרקליטים בלשכת עורכי הדין.



בנאומו חשף מנדלבליט כי "מיום כניסתי לתפקיד עסקתי גם בתיקים פליליים המובאים לפתחו של היועץ המשפטי לממשלה. אישרתי למשטרת ישראל לחקור מספר פרשות רגישות ומורכבות, חלקן מוכר לכם". מנדלבליט לא הרחיב והוסיף: "מטבע הדברים, לא אוכל לפרט בדבר טיב החומר שהתקבל מהמבקר ומשמעותו המשפטית, והדברים יאמרו בקול ברור לאחר שנסיים לבחון את הדברים באופן מקצועי וענייני".



היועמ"ש הבהיר כי "בחודשים הספורים בהם אני מכהן כיועץ המשפטי לממשלה, לא היססתי לפתוח בחקירות רגישות, מקום בו הדבר נדרש, וככל שחומר הראיות יצדיק זאת, לא אהסס להעמיד לדין".