משטרת ישראל הציגה לאחרונה שורה של תקלות מביכות, חלקן בתחום הדוברות והייצוג בכלי התקשורת. עידו מינקובסקי, לשעבר דוברו של השר לביטחון-פנים, אמר לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "הדוברות היא החלון היחידי בתוך ארגון ציבורי, בטח בארגון חצי ביטחוני, שצריך להגיע לציבור. וזה הסימפטום למשהו יותר גדול, הברומטר לכל הבעיה. הבעיה פשוטה - ואיזה מסכנים השוטרים שאוכלים להם את הלב - היסטורית, המשטרה היא ארגון לא מסודר. או שלא נתנו לה מספיק תקציבים, או שבמשך שנים החומר האנושי שם היה ירוד, והיא תמיד חסתה בצלו של הארגון הגדול, הצבא".







"התקופות הקודמות לא היו טובות יותר", הדגיש מינקובסקי, "הבעיה היא שיש המון פעילות למשטרה, השאלה היא איפה אתה מרכז את המאמץ של העברת המידע לציבור. אם כשדוגמנית מפורסמת נעצרת, אתה תרכז את המאמץ התקשורתי בהעברת המידע לציבור על אותה הדוגמנית, שעשו מסיבת עיתונאים כשהיא שתתה שתי כוסות יין, או שאתה הולך להדליף מחקירות של אישי ציבור מפורסמים, או שאתה תשנס מותניים ותשקיע בליבה ולא בריבה - איפה עצרנו פושעים, איפה עצרנו אנסים, איך מנעו אלימות בבתי ספר. המשטרה עסוקה בשוטף בלדברר את הפושעים ולא את השוטרים, לכן במצב חירום זה נראה ככה".
 

מינקובסקי הסביר: "אם ארגון שלם מתעסק בכל יום במה שהעיתונים מתעניינים, ולשם הוא מרכז את מאמץ הדוברות, אז כשיש דברים רציניים באמת - ולא כל יום בישראל שוטרים נכנסים לקרב יריות עם עבריין נמלט - אז כשיש אירועים כאלה, גרנדיוזיים וגדולים", "אז מוציאים הודעות בלי לבדוק", השלים גזית.

"אני מסכים איתך", אמר מינקובסקי, "זה עניין של דוברות נטו, אבל הוא לא התחיל היום. ביום שהמשטרה תבדיל בין השטויות שמתעסקים בהן במאמץ ההסברתי לליבת העשייה של המשטרה, ותבין שהקריירות של האנשים מדרג ביניים עד דרג עליון, לא הולכות על מי מדליף מאיזו חקירה לאיזה עיתונאי, עם ישראל ירוויח כי אז באמת נראה את פעילות המשטרה הרצינית".