ארבעה חודשים אחרי שפוטר חוקר תחנת אשדוד ש', בעקבות חשד לביצוע עבירות של הטרדה מינית, שידול והדחה למעשה מגונה בשני מקרים שונים, טרם גיבשו בפרקליטות ובמח"ש כתב אישום נגדו. כך טוענת היום (חמישי) עורכת הדין מאיה סטול המייצגת את אחת המתלוננות בפרשה.



בחודש ספטמבר הגיעה המתלוננת המיוצגת על ידי עורכת הדין סטול למח"ש והתלוננה כי בעת שהגיעה לתחנת אשדוד כדי להגיש תלונה בגין תאונת דרכים שבה היתה מעורבת, הטריד אותה מינית החוקר, ביזה אותה והעביר לה מסרים עם אמירות בוטות שגרמו לה לדבריה להשפלה.



המתלוננת תודרכה על ידי חוקרי מח"ש לחזור לתחנה באשדוד ולנהל שיחה נוספת עם החוקר, אלא שהפעם צוידה במכשירי האזנה והקלטה. גם הפעם נפל החוקר בלשונו כשאמר למתלוננת, בין השאר: "חלמתי עלייך בלילה, בא לי עלייך, את עושה לי את זה".



המתלוננת חזרה למח"ש ושם בעקבות תמלול השיחות, הובילו את החוקר לחקירה לאחר שנטלו ממנו את מכשיר הטלפון הנייד שלו. בבדיקת המכשיר נחשפו חוקרי מח"ש לפרשה נוספת, חמורה עוד יותר, במהלכה אותו חוקר, על פי החשד בסיוע של חוקר נוסף מאותה תחנה, הובילו מתלוננת אחרת שהגיעה לתחנה למסור תלונה, לחשוף בפניהם את איבר מינה. השניים תיעדו את האירוע במצלמות הסמארטפונים שלהם ובעצם סייעו בידי חוקרי מח"ש למצוא ראיות חותכות וחד משמעיות לביצוע העבירות החמורות.




"עבריינים מסתובבים חופשי"



בעקבות הממצאים החדשים, העבירו המח"ש את המלצותיה לפרקליטות ולמשטרה כאשר במשטרה החליטו לפטר בשלב זה את החוקר ש' שכן הוא היה המעורב העיקרי בפרשה. הליך פיטוריו הסתיים בחודש פברואר. אלא שמאז ועד היום, במח"ש ובפרקליטות עדיין לא הגישו כתב אישום נגד החשוד, חרף חומרת העבירות והראיות שנאספו נגדו.



עורכת הדין מאיה סטול מציינת: "העברתי פנייה דחופה למח"ש ולפרקליטות לנוכח העובדה שמקרים חמורים מעין אלה לא מגיעים לטיפול מידי ועבריינים לכאורה שביצעו את אותם מעשים מתועבים, מסתובבים חופשי ולא ממצים עמם את הדין. אני לא מכירה את הפרשה השנייה אבל אלמלא התלונה של מרשתי, במשטרה ובמח"ש לא היו יודעים כלל על מעשיו של החוקר. שכן הקורבן הראשון לא התלוננה במח"ש ולא הביאה לחשיפת הפרשה. אני מצפה מהפרקליטות שספקו את מרב תשומת הלב עתה בהגשת כתב אישום בעניין".