"מסמך יצחקי" עורר סערה במערכת הפוליטית סביב השאלה מדוע המשטרה מחזיקה במסמך המכיל מידע מודיעיני על חברי הכנסת והשרים. גבי גזית שוחח בנושא ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם ניצב בדימוס אריה עמית, שאמר: "רוב התגובות הן מחברי כנסת היסטריות ברמות מפחידות, בנויות על חוסר הבנה מינימאלי וחוסר הכרה של מקצוע המודיעין במשטרה".




"המסמך הוא מסמך פנימי של ראש אגף החקירות, שהידיעה עליו הודלפה בכוונה החוצה כדי להדליק אש במשטרה ובכוונה גם הוציאו את זה בצורה מעוותת. המודיעין מקבל כמות עצומה של ידיעות מדי יום, וכל ידיעה עוברת הליך של סינון ובדיקה שבו מחליטים איך מתייחסים אליה. כאשר מדובר באנשים מסוגם של חברי כנסת או שרים, הגיוני שראש אגף החקירות ירצה לוודא שכל המידע שהגיע לגביהם טופל בצורה הכי מקצועית ונכונה. לכן הוא ביקש שירכזו לו את כל החומר. מה שלא רציני שמים בצד, מה שרציני מעבירים ליועץ המשפטי לממשלה שייתן אישור להמשיך הלאה, ומתחילים לטפל, וכל דבר שגומרים לטפל בו נגנז מחדש".


גזית ציין שחברי הכנסת דורשים לפרסם מיד את כל המידע הקיים לגביהם. "שלא יבלבלו את המוח", ענה עמית, "לא מעניין אותי מה אומרים חברי הכנסת, הם מבלבלים את המוח, הם רצים לתקשורת בלי לדעת על מה הם מדברים. הרי ככה כל אזרח יכול לדרוש שהמשטרה תגיד לו האם מישהו כתב עליו אי פעם משהו. אם כן, אני רוצה שתפרסמו. מה זה השטויות האלה? מדובר בענייני מודיעין, מודיעין סמוי מן העין. בודקים כל דבר. כל י שיש משהו שצריכים בהמשך לבדוק לגביו, בודקים". גזית אמר שאז עולה תיאוריית הקונספירציה שלמשטרה יש אמצעי סחיטה נגד פוליטיקאים. "אנחנו לא אדגר הובר (ראש ה-FBI המיתולוגי) והמשטרה היא לא מאפיה, כמו שאמרה בחוסר אחריות וחוצפה אחת מחברות הכנסת. אין דבר כזה. לא מדובר בחומר שאוספים אותו ליום פקודה ואומרים שהשר הזה חזק מדי ועכשיו נראה לו. מה זה השטויות האלה? מאיפה זה בכלל צץ?".

גזית שאל מדוע המשטרה לא משמידה חומר מודיעיני שלא נמצא ראוי, ועמית השיב: "מודיעין לא נאגר במכה אחת, אלא לאט לאט. אם יש אדם שנאגרו עליו 5 או 10 ידיעות במהלך השנים האחרונות, צריך לבדוק מה הסיבה לזה. אולי מישהו מנסה לטפס עליו ולהמציא עליו המצאות? אולי הידיעה החדשה מחזקת ידיעה קודמת שלא היינו מספיק ערניים אליה? לא זורקים את זה, זה מודיעין. מודיעין נשמר בכספת המשטרתית, הוא לא מזיק לאיש".

לדבריו הגיב עורך הדין אליעד שרגא, יושב ראש התנועה לאיכות השלטון: "זה שצריך להיות מאגר מודיעי זה בסדר, אבל כפי שזה הוצג והובא לציבור, זה לא נראה ונשמע כך. ידיעה שבדקו וירדו לעומקה, ולא נמצא בה דבר, צריכה להיכנס למאגר ידיעות גנוזות, ולא למשהו חי ופעיל, ואז מקבלים בסוף שישנם 20 או 30 חברי כנסת שיש עליהם מידע מודיעיני והם נמצאים באיזו רשימה, או שאומרים שיש מידע מודיעיני על עבירות שהשר לביטחון פנים עבר לכאורה כאשר היה שר לאיכות הסביבה או שר תקשורת, ואז לכאורה, כפי שזה מצטייר, יש פה מדינת משטרה שאוספת חומרים וביום פקודה כשירצה מי שירצה, החומרים האלה יזנקו מהארון".

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו