שני תיירים, האחד כבן 40 והשני כבן 30, מצאו את מותם לאחר שטבעו הערב (שישי) בחוף אולגה שבחדרה. לאחר שחולצו מהים, חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו להם טיפול רפואי ובתום פעולות החייאה ממושכות נאלצו לקבוע את מותו של אחד מהם. הגבר הנוסף שנמשה מהמים הועבר לבית החולים הלל יפה כשהוא מחוסר הכרה ולאחר מכן גם מותו נקבע. פרמדיקית מד"א בר עזר שהגיעה למקום סיפרה: "כשהגענו לחוף ראינו על קו המים גבר כבן 30 מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, מיד התחלנו להעניק לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות כשהאזרחים שנמצאים בחוף סיפרו לנו שיש טובע נוסף במים. כעבור 20 דקות, תוך כדי שאנחנו מבצעים פעולות ההחייאה, נמשה מהים גבר נוסף כבן 40 כשגם הוא מחוסר הכרה".  



במקביל לאירוע בחדרה, טביעה נוספת של חמישה צעירים התרחשה בחוף תאיו שבבת ים. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו להם טיפול רפואי, הם הוגדרו במצב קל, טופלו בשטח ולא נזקקו לפינוי לבית החולים. 




ניידת מד"א באירוע טביעה. צילום ארכיון: דוברות מד"א



בשבת שעברה אירע מקרה טביעה בחוף סירונית שבנתניה, בו מצא את מותו גבר כבן 70 שטופל ע"י חובשים ופרמדיקים של מד"א. פעולות ההחייאה לא צלחו ולאחר מאמצי החייאה רבים נאלצו הצוותים לקבוע את מותו.  פרמדיקית מד"א ענבר גלבר שהגיעה למקום סיפרה: "הגענו לחוף עם אמבולנס וראינו על קו המים את המצילים מבצעים פעולות החייאה בסיסיות בגבר כבן 70 לאחר שמשו אותו מהים. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות במשך כ-50 דקות ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותו". 

בשבוע שעבר אירעו שני מקרי טביעה נוספים, בחיפה ובנהריה. באירוע בחוף דדו בחיפה נמשה מהמים גבר בן 23. חובשים ופרמדיקים של מד"א שטיפלו בו העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים "רמב"ם" בעיר, כשמצבו הוגדר בינוני והוא סבל מקוצר נשימה. שלושה ימים קודם לכן טבע אדם למוות בחוף הדקל בנהריה. מתנדבי איחוד הצלה מסניף 'אשר' שהגיעו לזירה דיווחו כי האדם נמצא כשהוא ללא רוח חיים.