הלווייתה של אסתי וינשטיין, חסידת גור לשעבר שיצאה בשאלה ושמה קץ לחייה לאחר ניתוק הקשר עם שש מתוך שבע בנותיה, תתקיים מחר בשער החסד בבית העלמין ירקון. בהודעה שמסרה הערב (שני) תמי מונטג, בתה היחידה של המנוחה ששמרה עמה על קשר, היא התייחסה למחלוקת המשפחתית אודות אופן קבורתה של האם וקראה לשמור על כבוד משפחתה. "בצער רב אני מודיעה על הלווייתה של אימי היקרה והאהובה", כתבה מונטג והדגישה, "אנו מבקשים מכולם לכבד אחד את השני, דתיים וחילונים ולשמור על כבוד המשפחה". כמו כן ביקשה להבטיח כי בקשתה של אמה תיענה: "אימי ביקשה הלוויה עם הרבה פרחים כמו שהיא אוהבת  תביאו איתכם פרח לזכרה של אמא". 



את הדברים אמרה בתה של וינשטיין מספר שעות לאחר שבית המשפט הכריע בעניין המחלוקת סביב קבורתה של וינשטיין, שגופתה נמצאה אמש כשהיא ללא רוח חיים לאחר ששמה קץ לחייה. מונטג ביקשה מבית המשפט לקבל את בקשתה האחרונה של אמה, שכתבה במכתב שהותירה אחריה כי היא מעוניינת להיקבר בטקס עם שירים ופרחים רבים. שופטת בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב שפרה גליק קיבלה את בקשתה של הבת וקבעה כי אמה תובא למנוחות מחר בשעה 17:00 בבית העלמין ירקון שבפתח תקווה בטקס כפי שביקשה ובשעה 18:00 תתקיים קבורה על פי ההלכה היהודית, שלב אליו יצטרפו בני המשפחה החרדים של המנוחה.

את בקשתה הגישה הבת באמצעות עורכת דינה חווי אדמקר, שהסבירה לאחר ההחלטה: "השופטת גליק קיבלה את הבקשה לכבד את 'צוואתה' של המנוחה, לפיה היא מעוניינת להיקבר בטקס עם שירים ופרחים רבים. הטקס יתקיים בנוכחות בתה שחזרה עמה בשאלה, חבריה ומכריה, ולאחר מכן יתקיים הטקס היהודי בנוכחות בני המשפחה החרדים, אז גם תתקיים הקבורה של המנוחה". יש לציין כי הבת לא התנגדה לטקס ההלכה, אך התעקשה שלא לוותר על הבקשה של אמה. 
 

 

"בעיר הזו ילדתי את בנותיי, בעיר הזו מתתי בגללן"


כזכור, לאחר ימים של חיפושים, נמצאה וינשטיין כשהיא ללא רוח חיים ברכב היונדאי שלה, סמוך לחוף הקשתות באשדוד. בפתק שהשאירה כתבה: "בעיר הזו ילדתי את בנותיי, בעיר הזו מתתי בגללן". שש בנותיה המשתייכות לחסידות גור וניתקו עימה קשר בשנים האחרונות לאחר שיצאה בשאלה, ביקשו לקבור את אמן בקבורה על פי ההלכה ולא לפי בקשת האם. אתמול בשעות אחר הצהריים, התכוונו נציגי זק"א להוביל את הגופה למכון לרפואה משפטית באבו כביר, אך שני הצדדים של המשפחה סירבו לביצוע נתיחה של הגופה. בנותיה החרדיות שהגיעו למקום רצו לקחת אותה לקבורה, אך האמבולנס נבלם על ידי חבריה ובתה של ויינשטיין שסירבו לכך.

מונטג הביעה סלידה מהתנהגות שש אחיותיה ואמרה: "הן לא הכירו אותה בחייה, התעלמו ממנה באכזריות ועכשיו כשהיא מתה הן רוצות לקבוע איפה תיקבר ומה לעשות בגופה. זאת חוצפה מרושעת". חבריה של וינשטיין אף נעמדו בקדמת האמבולנס ולא אפשרו לו לנסוע. "אנחנו נכבד את מה שהיא כתבה במכתב ההתאבדות. היא סיכמה את המניעים למעשה ובחרה להיקבר בדרך מסוימת וכך ייעשה", אמרו.

באמצעות עו"ד חוי אדמקר, פנתה מונטג לבית המשפט והוציאה צו המונע מסירתה לאחיותיה כביכול המשתייכות לחסידות גור וזאת עד לדיון, בו נקבע כאמו כי בקשתה של המנוחה תתקיים ולאחר מכן תבוצע בקשת המשפחה. עו"ד אירית רוזנבלום מנכ"לית ומייסדת ארגון משפחה חדשה התייחסה טרם הדיון לנושא ואמרה: "הגיע הזמן שנפסיק לעצום עיניים מול מערכת משומנת שבמסווה של דת פועלת ככת. חסידות גור מתנהלת ככת סגורה אשר עושה כל שביכולתה למנוע מחבירה לעזוב אותה ונוקמת בהם אם העזו לעשות זאת. אסתי ויינשטיין ז"ל היא הקורבן האחרון של הכת שבחסות עוצמה פוליטית מקבלת אור ירוק מהמדינה לעשות כרצונה".