במקביל לחתימת הסכם הפיוס עם טורקיה ייפגש היום (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו עם משפחות הנעדרים והחללים המוחזקים בידי חמאס בעזה. עדנה סרוסי, ארוסתו של סגן הדר גולדין ז"ל, שנהרג במבצע "צוק איתן", אמרה הבוקר לרינה מצליח וחגי גולן ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "עוד לא ראינו תוצאה. אנחנו מחכים להצבעה בקבינט ביום רביעי. כרגע התחושות הן מאוד קשות, של אכזבה. אנחנו כבר שנתיים עובדים על היפוך המשוואה, כי אנחנו זוכרים את סיפור גלעד שליט ויודעים שבעיית המחירים היא בעיה מאוד מאוד קשה, שאנחנו לא רוצים להתמודד איתה בעניין של הדר ואורון, לכן אנחנו מנסים להוליך קו של היפוך המשוואה. כלומר, במקום שאנחנו נשלם מחירים על כך שהבנים שלנו מוחזקים בידי חמאס, חמאס ישלם מחיר על כל יום שהוא מחזיק בבנים שלנו. יש הרבה דרכים לעשות את זה. בכל הפגישות שהיו לנו עם הפוליטיקאים ועם שרי ממשלה בשנתיים האלה, דיברנו על כל מיני אופציות, כמו להגביל את תנאי האסירים, או לשלוט בשיקום עזה. ובאמת יש פה הזדמנות, אולי אפילו לקרוא לזה מבחן, שמדינת ישראל יכולה לצאת בחוסן לאומי מאוד גדול מהסיפור הזה".



מצליח הזכירה שלישראל יש אינטרס מאוד גדול בחידוש היחסים עם טורקיה. "ברור שיש אינטרס, וגם לטורקים יש אינטרס בעניין הזה", אמרה סרוסי. "אנחנו לא אומרים שאנחנו רוצים לבטל את ההסכם ושהוא לא מקובל, אנחנו רוצים את ההסכם, אבל אנחנו רוצים שהתנאי להסכם יהיה החזרת הבנים. הדר ואורון צריכים להיות מוגדרים כבעיה הומניטארית. זה לא הומניטארי שחיילים אחרי הקרבות לא מוחזרים לצד השני. בכל העולם זה ככה. פה טורקיה מתחייבת לתת סיוע הומניטארי לעזה, אז זה מאוד מאוד בסיסי לבקש הומניטאריות בחזרה. מעבר לזה, יש פה מחויבות לעם שלנו, שהיא מעבר להבטחות הכלכליות האלה, שהן באמת, המדינה שלנו לא קמה על דברים כלכליים. יש פה את העניין ש'תדע כל אם עברייה', ששולחת את הילדים שלה להגן על המדינה, והילדים באמת יוצאים בשליחות המדינה".




גולן שאל על מנופי לחץ עתידיים על החמאס שיובילו להשבת הגופות. "לא אומרים לנו שום דבר על ההמשך. כרגע ההבטחות שקיבלנו זה שלא תהיה שום עסקה שקשורה לרצועת עזה, שהבנים לא יכללו בתוכה. אני חושבת שיש פה הזדמנות חד פעמית, באמת, כי זה המחיר הזול ביותר שנשלם על הגופות האלה. אם לא ננצל את זה עכשיו, ידברו איתנו על מחירים אחרים, ואנחנו לא רוצים להיות שם. באמת לא רוצים להיות שם. ההצלחה פה היא לא רק שלנו, אלא של כולנו, כל העם הזה. זו הבטחה של חוסן לאומי שמגיעה לכל חיילי צה"ל. אז שיהיה לכולנו בהצלחה".


עדנה סרוסי. צילום: יוני רייף
עדנה סרוסי. צילום: יוני רייף


על ההתמודדות האישית שלה עם מותו של ארוסה אמרה עדנה סרוסי: "לא פשוט, זה שוחק וקשה אבל אנחנו מתמודדים. הדר איתנו, אני מאמינה ככה. אני בקשר הדוק עם המשפחה שלו, הם משפחה שלי לגמרי. אנחנו מתקדמים כל פעם קצת, עושים עבודה כל הזמן. אני רואה את החיים כמשהו שצריך לעשות אותו הכי טוב. קשה למדוד את זה, זה לא עניין מדיד".