"יצאנו מאוכזבים": משפחות הנעדרים והחללים המוחזקים בידי חמאס בעזה, אורון שאול והדר גולדין והאזרח הנעדר אברה מנגיסטו, נפגשו היום (שלישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון. בסיום הפגישה אמרה עדנה סרוסי, ארוסתו של גולדין ז"ל: "יצאנו מאוכזבים מאוד מראש הממשלה מחר אנחנו מתייצבים בשמונה בבוקר מול משרד ראש הממשלה לדרוש משרי הקבינט לא לתמוך בהסכם. היינו מלאי תקווה אבל לא חודש לנו דבר אצל נתניהו".



הפגישה התקיימה על רקע הסכם הפיוס שנחתם בין טורקיה לישראל לאחר שש שנים של משבר בעקבות תקרית המרמרה. נתניהו התייחס אתמול לביקורת על ההסכם שקובע כי ישראל תשלם פיצויים בסך של 21 מיליון דולרים למשפחות קורבנות המשט הטורקי, ואמר כי "חלק מהאנשים אמרו לנו 'למה אתם לא גומרים את זה בגלל 20 מיליון דולר?', תגמרו את זה. אני לא מנהל מדינה לפי כותרות אחרות. מנהיגות עובדת לפי אינטרסים. ההסכם הזה הוא חשוב. הוא לא חף מביקורת, זה הסכם חשוב למדינת ישראל. זה חשוב להיום, למחר, ולדורות הבאים. זה לא ירח דבש, אבל האינטרסים החיוביים הם גדולים יותר. אביא זאת לאישור הקבינט. לא מתרשם מציוצים וקנטרנות. חשוב להוביל את המדינה לשגשוג".



הדר גולדין ואורון שאול. צילום: דובר צה"ל ופיסבוק
הדר גולדין ואורון שאול. צילום: דובר צה"ל ופיסבוק



לגבי סוגיית השבויים והנעדרים שהשבתם לא הוכנסה כסעיף בהסכם הפיוס, נתניהו הבהיר כי הוא מבין את סבלן של המשפחות. "יודע מה עובר עליהם, אני מבקש להבטיח לבני המשפחות, שאנחנו לא נפסיק ולא נעצור, עד שנחזיר אותם הביתה, זוהי מחויבות אישית. זהו כלי נוסף לפעול בנושא. הדבר הנוסף שההסכם הזה עושה הוא שטורקיה תעזור לישראל להיכנס לארגונים הלאומיים שהיא חברה בהן. טורקיה סירבה שניכנס למשרדי נאט"ו, אנחנו נפתח משרד בנאט"ו, מטרה ארוכת שנים שלנו".



בתוך כך, ארוסתו של גולדין ז"ל התראיינה מוקדם יותר לרינה מצליח וחגי גולן ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "עוד לא ראינו תוצאה. אנחנו מחכים להצבעה בקבינט ביום רביעי. כרגע התחושות הן מאוד קשות, של אכזבה. אנחנו כבר שנתיים עובדים על היפוך המשוואה, כי אנחנו זוכרים את סיפור גלעד שליט ויודעים שבעיית המחיר היא בעיה מאוד מאוד קשה, שאנחנו לא רוצים להתמודד איתה בעניין של הדר ואורון, לכן אנחנו מנסים להוליך קו של היפוך המשוואה. כלומר, במקום שאנחנו נשלם מחיר על כך שהבנים שלנו מוחזקים בידי חמאס, חמאס ישלם מחיר על כל יום שהוא מחזיק בבנים שלנו. יש הרבה דרכים לעשות את זה. בכל הפגישות שהיו לנו עם הפוליטיקאים ועם שרי ממשלה בשנתיים האלה, דיברנו על כל מיני אופציות, כמו להגביל את תנאי האסירים, או לשלוט בשיקום עזה. ובאמת יש פה הזדמנות, אולי אפילו לקרוא לזה מבחן, שמדינת ישראל יכולה לצאת בחוסן לאומי מאוד גדול מהסיפור הזה".