חברי כנסת מרוב סיעות הבית השתתפו היום (שלישי) בכנס האחדות מטעם "השדולה לאחדות העם", שהתקיים במשכן הכנסת. מי שיזם את הכנס וארגן אותו היה יו"ר ועדת הכנסת חה"כ יואב קיש (ליכוד), בשיתוף עם אביהו סופר, מנהל השדולה לאחדות העם בכנסת. 



במהלך האירוע דנו חברי הכנסת סביב 12 שולחנות עגולים בסוגיות ליבה שעל סדר היום הציבורי בישראל. בין היתר עלו נושאים כמו: יחסי חרדים-חילונים, השיימינג ברשתות, השיח התקשורתי בישראל ועוד. בכנס נכחו יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג וכן השרים אלקין ואקוניס. ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הגיע גם הוא ואף לקח חלק בדיונים בשולחנות.



כמו כן, הגיעו גם יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אבי דיכטר, יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, ח"כ רויטל סוויד, ח"כ עליזה לביא, ח"כ יהודה גליק, ח"כ ד"ר ענת ברקו, ח"כ נחמן שי, ח"כ אמיר אוחנה, ח"כ מייקל אורן, ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), ח"כ מירב בן ארי (כולנו) וח"כ איילת נחמיאס ורבין (מחנ"צ),  



יו"ר השדולה לאחדות העם ויוזם הכנס, חה"כ יואב קיש, אמר: "הדיון הוא שורש הדמוקרטיה, כשהוא מנוהל בצורה נכונה הוא גם הדרך הנכונה להגיע לאחדות אמיתית. איננו צריכים לבקש הסכמה רחבה לגבי כל נושא - אבל אנחנו צריכים לדרוש, ולהיאבק על גבולות השיח הציבורי. אנו כחברי כנסת צריכים לשמש דוגמא לכך ולא להפך".



אביהו סופר, מנהל השדולה ומארגן הכנס, סיכם: "דווקא בתקופה שבה עם ישראל והחברה הישראלית מתמודדים עם הרבה קונפליקטים מבית, ודווקא כאשר אנחנו שומעים כי החברה הישראלית מפוצלת ומורכבת משבטים שונים, הצלחנו, לראשונה, להביא את כנסת ישראל לפורמט של שיח ודיון מעל ההבדלים ומעל השונות, כדי לייצר ולבנות אחדות ולא אחידות".


שולחנות עגולים בכנסת. צילום: ענבל מרמרי



שולחנות עגולים בכנסת. צילום: ענבל מרמרי