קריאה נרגשת: ילדיו של מיכאל מרק, מנהל הישיבה בעתניאל, שנרצח ביום שישי בפיגוע הירי בכביש 60, קוראים הבוקר (ראשון) לציבור לבוא להלוויה שלו שתתקיים בשעה 11:00 בישיבת ההסדר ביישוב: "הוא לא היה אבא רק שלנו, אבא שלנו היה אבא של כל כך הרבה אנשים", אמרו הילדים, "נורא חשוב לנו שאנשים יבואו כי הוא באמת היה של כולם. כל אחד ישמע משהו טוב שאבא היה. תיקחו את הטוב הזה ותהיו אנשים יותר טובים".



כזכור, מרק, אב לעשרה ילדים, ניהל את ישיבת ההסדר בעתניאל, משם עבר לכהן כמנכ"ל החברה לפיתוח הר חברון, עד לפני כשלוש שנים, אז חזר לנהל את הישיבה בעתניאל. הוא נרצח בפיגוע ירי שהתרחש באזור דרום הר חברון, סמוך לצומת אדוריים כ-15 ק"מ דרומית לקריית ארבע. כתוצאה מהפתיחה באש, התהפך הרכב ונפגעו ארבעה מבני המשפחה. צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו של מרק ואשתו נפצעה באורח קשה ופונתה לבית החולים עם פגיעה חודרת בפלג גופה העליון, כשהיא מורדמת ומונשמת. ילדיהם של בני הזוג, שנכחו עמם ברכב נפצעו גם הם, נערה בת 14 נפצעה באורח בינוני עד קשה עם חבלת בטן ונער בן 15 נפגע באורח קל. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לפצועים ופינו אותם לבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים. 



מיכאל מרק ז"ל שנרצח בפיגוע ירי בכביש 60. צילום: איציק כהן
מיכאל מרק ז"ל שנרצח בפיגוע ירי בכביש 60. צילום: איציק כהן


לאחר ההתדרדרות במצב הביטחוני במהלך הימים האחרונים שהחלה ביום חמישי ברצח הנערה בת ה-13.5, הלל יפה אריאל מקריית ארבע, נמשך בפיגוע טרור בשוק בנתניה, עבר ביום שישי לשליפת סכין על לוחמי משמר הגבול בידי מחבלת שחוסלה במערת המכפלה והסתיים ברצח מיכאל מרק בדרום חברון ופציעתה הקשה של אשתו ופציעות קלות של שני ילדיהם, הקבינט הביטחוני-מדיני דן הלילה במצב והחליט לאשר בנייה של 42 יחידות בקריית ארבע.

מדובר במכרז שהוקפא לפני כשנה וחצי וכאמור הלילה הופשר. הממשלה הורתה על מספר צעדים נוספים בתגובה לפיגועים: צה"ל הטיל לראשונה מאז מבצע "שובו אחים" בשנת 2014, כתר מלא על חברון ועל כפרי הסביבה. הכתר מלא בחלק מהכניסות לחברון וכתר נושם בנקודות אחרות, כשהכתר המלא חל על כ-700 אלף פלסטינים. בנוסף צה"ל הקפיץ כוחות לאיו"ש ומתגבר את הגזרה בשני גדודים של חטיבת הצנחנים וגדוד מחטיבת גולני.