סערת גידי אורשר ממשיכה: במהלך טקס פרס מפקד גלי צה"ל שהתרחש הערב (ראשון), התייחס ירון דקל מפקד התחנה לדבריו מעוררי המחלוקת של מבקר הקולנוע של גלי צה"ל, גידי אורשר, שיצא נגד עדות המזרח - והתייחס גם לקריאות לפיטוריו. "אנחנו האחרונים שצריכים לשפוך דלק למדורה, יש לנו אחריות. צריך להסתייג מאמירות פוגעניות כלפי ציבורי בישראל", אמר דקל בטקס. "שנה סוערת עברה על התחנה שלנו, מבית ומחוץ. עם זאת, שתי התחנות שלנו רלוונטיות מתמיד. זו אינה תקופה קלה להיות עיתונאי בישראל, אויבי העיתונות החופשית מנסים להחליש אותה, אבל אל לנו להירתע. תקשורת לא נועדה לעשות נעים בגב", הוסיף דקל.



בנוסף, הבהיר דקל את התנגדותו ללחץ הפוליטי להדחת העיתונאי: "שום מקבל החלטות לא יתפוס את מקומנו, עלינו לעמוד בלחצים, ואלה לא ייחלשו בקרוב. כל שלטון רוצה תקשורת מחניפה אבל תפקידנו לעמוד על המשמר", אמר דקל. עוד הוסיף כי גלי צה"ל תמשיך להיות "תחנה שמעשירה את מאזיניה בידע וברוח".



גידי אורשר עצמו התראיין הערב לערוץ 2 וטען כי "אתה יכול כמה פעמים לצעוק שאתה לא גזען, ויהיו מי שיגיד דברים כאלה. הטענה שלי הייתה שבמאבק הזה אין חדש, אנחנו צריכים לברור. החלוקה היא לא אשכנזים ספרדים כולם משתטחים באומן ומתפללים שם".



אתמול אמר אורשר בראיון למעריב כי "ההתבטאות שלי הרי יצאה מלכתחילה נגד זורעי ההפרדה והמחנאות בחברה הישראלית שעכשיו במיומנות רבה מנצלים את הביקורת שלי כדי להרוויח הון פוליטי. את החברה הרב תרבותית שאני רואה לנגד עיני יש מי שמנסה בכח לפורר. אני לא אחד מהם, אני יוצא נגדם".



גידי אורשר. צילום: מתוך פייסבוק


"וותרו על הצנתור ושימו רגל של תרנגולת על הראש"

כזכור, אתמול פרסם אורשר את הפוסט שהכה גלים ברשתות החברתיות וגרר תגובות מפוליטיקאים שונים בינהם מירי רגב. בפוסט כתב כך: "לכל הזווידות והכחלונים, הש"סניקים מחד והקשת המזרחית מאידך והיללנים המקצועיים מן המזרח: בפעם הבאה שיהיה לכם התקף לב, וותרו על הצנתור ושימו רגל של תרנגולת על הראש - תרופת הסבתא שלכם. בפעם הבאה שאתם מצטנפים בממ"ד כשנופלים לכם טילים על הראש, התעלמו מ"כיפת ברזל" ותגידו תהילים או חכו לרחל אמנו שתגן עליכם", כתב אורשר.



בביקורת נוספת כתב אורשר: "בפעם הבאה שתרצו להביא ילד לעולם ותתקשו בכך, ותרו על שרותי ההפריה המתקדמים של בתי החולים וצאו לגליל להקיף שבע פעמים את קברו של הצדיק הבבא קוסאמה. בפעם הבאה שאתם רוצים לפרסם את הגיגיכם, עזבו את המחשב, את התוכנות והאפליקציות שפותחו בסטארטאפים מתקדמים בארץ וחזרו לכתיבה על קלף, לאיתות עם מדורות ולתקשורת בצעקות (את זה בעצם אתם עושים ממילא)".



"בפעם הבאה שתחתמו על מכתב או פרסום כל שהוא, לא צריך להתעקש להוסיף את התואר דוקטור שאתם כל כך לא מאמינים בו מאוניברסיטה שאתם בזים לערכיה. בפעם הבאה שאתם מנאצים כל כך את התרבות המערבית שהביאה אותנו לכל הפיתוחים וההצלחות הללו אותם חזו ואליהם שאפו מייסדי המדינה הזאת, בפעם הבאה שאתם קוראים להרוס את כל אלה ולחזור אחור, בפעם הבאה שאתם לועגים לכל מליוני ה'מזרחיים' המתאשכנזים' כדבריכם שראו את הצורך בקדמה, בתפיסה מודרנית של החיים שלהם בארץ, שהלכו עם הזמן להטיב את מצבם ואת מצבה של המדינה, אנשים טובים שלא עוצרים בבכיות ונהיות ובטכניקות 'חלוקה' מלאכותיות, שסומכים על עצמם כדי להתקדם ומתקדמים נהדר, בפעם הבאה שתהפכו כל הבעת דעה אחרת ל'התנשאות' ו'גזענות' כדי ללבות יצרים ולנסות להרוויח עוד כמה נקודות עלובות ברווחים הפוליטיים והכלכליים שלכם, שימו רגל של ארנבת או ערלה של תינוק על הראש וחכו לנס", כתב אורשר.



השרה מירי רגב. צילום: מרק ישראל סלם



רגב: "דורשת את פיטוריו לאלתר"


כאמור, בתגובה לדברים מסרה שרת התרבות מירי רגב: "פניתי למפקד גלי צה"ל ודרשתי ממנו לפטר לאלתר את גידי אורשר, מבקר הקולנוע של התחנה, לאחר שהתבטא באופן גזעני להחריד נגד עדות המזרח, נגד הדת והמסורת היהודית ונגד ציבור שלם שהוא אינו נמנה עליו אבל סבור כי הוא יכול לבוז לו. גידי אורשר הוא אחד משרקני הבוז שליוו את פתיחת פסטיבל הקולנוע ביום חמישי אליו מצטרפת להקה של קוטלרים וגרבוזים שמלבים את השסע והקרע בעם ומבקשים לעצמם תרבות אליטיסטית, הגמוניה שלטת, מתנשאת ומתנכרת. אורשר הוכיח עד כמה תחושת הפטרונות מושרשת עמוק בקרב מרבית 'אנשי התרבות' והתקשורת מהמערב ומהשמאל. אך מבחינתי, הוא פשוט אפס ב'סולם' מירי. בכל פעם שאיש תרבות או עיתונאי מרשה לעצמו לומר דברים מזלזלים ומכוערים כל כך נגד עדות המזרח, נגד ערכים, מסורות ואמונות של ציבור שלם, אני מתמלאת בכוח להמשך במאבק שבסופו תהיה כאן מהפכה תרבותית".



השרה רגב הוסיפה: "אני פונה לכל מי שנפגע מהדברים ומבטיחה לכם - אלו פרפורי גסיסה של האליטה הישנה, לא אעצור עד שהאליטה הגזענית הזו תנושל מנכסיה ומעמדות הכוח שלה. אחרי המהפכה בחלוקת התקציבים למוסדות התרבות והשינויים שוועדת ביטון מכניסה למערכת החינוך, אני קוראת לליברמן להצטרף ולעשות את מה שבוגי פחד לעשות - לנער את גלי צה"ל מהיסוד, לעקור את הגזענות מהשורש ולעשות שם צדק תרבותי. זו תחנה צבאית שממומנת כולה מכספי ציבור, גם מכספם של אלו ששמים רגל של תרנגולת על הראש".



לאחר ההודעה על השעייתו של אורשר, אמרה רגב: "השעיה זה לא מספיק, אני דורשת שרגלו של אורשר לא תדרך עוד בתחנה ציבורית הממומנת מכספי ציבור. הוא ודומיו צרכים לדעת שלגזענות כלפי עדות המזרח יש מחיר כבד, רק כך נשים סוף לגזענות שמובילה להדרה, לאפליה ולקיפוח. שוחחתי עכשיו עם ליברמן שר הביטחון וביקשתי ממנו להתחיל את המהפכה לצדק תרבותי שבוגי חשש לעשות בגלצ. אני בטוחה שליברמן יפעל בהקדם להבטיח שלדמויות כמו אורשר לא יהיה שם מקום".