מונולוג תקיף: העיתונאית והמגישה לוסי אהריש, בתוכניתה "שיחת היום" בערוץ 2, התייחסה היום (שני) לסערת ההתבטאויות של הרבנים ביחס לקהילת הלהט"ב. "בואו נדבר על הרב יגאל לוינשטיין", פתחה אהריש, "הרב לוינשטיין עומד בראש המכינה הקדם צבאית בעלי שהיא המכינה הראשונה שהוקמה בישראל והמכינה שהצמיחה את מיטב קציני צה"ל הבכירים חובשי הכיפה".



"כראש המכינה, הרב לוינשטיין נמצא בקשר הדוק עם צמרת צה"ל ועוזר לצה"ל לעצב את דרכו בסוגיות ערכיות וחינוכיות. על הרקע הזה קצת קשה לעכל מה יש לרב לוינשטיין לומר את דבריו על הומואים ולסביות", המשיכה.



לוינשטיין התבטא בימים האחרונים ביחס לקהילת הלהט"ב כי "יש פה תנועה מטורפת של אנשים שאיבדו את הנורמליות שלהם והקבוצה הזו מטריפה מדינה והיא נכנסת לצבא". גם רב העיר רמת-גן, הרב יעקב אריאל, צוטט כשאמר "הומואים הם נכים וצריכים טיפול".






"מי שמכם?"


אהריש פנתה אל הרבנים ואמרה: "צהריים טובים לשני אנשים שבגסות הדעת הרשו לעצמם לחרוץ את דינם של בני אדם. כי מה שאתם עושים כבוד הרבנים זה פשוט להוציא פסק הלכה לשנאה והלכה לרצח וזה בדיוק בשבוע שאנחנו מציינים שנה להירצחה של שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים".



"כבוד הרב לוינשטיין, הייתי מציעה לך ללכת ולעמוד מול אמה של שירה בנקי, להביט לה בעיניים ולהגיד לה שבתה הייתה סוטה. כבוד הרב אריאל, אתה מוזמן ללכת להוריהם של ניר כץ וליז טרובישי, שנרצחו ב"בר נוער", ולהגיד להם שילדיהם היו נכים", המשיכה.



"מי שמכם רבותיי, מי שמכם לקבוע לבני אנוש לומר להם מי הם ומה הם. זו לא אמונתכם - מקובל. זו לא דרככם - מקובל. אלה לא ערכיכם - גם זה מקובל. אבל מי שמכם להחליט שמי שאינו חי בדרכיכם ובאמונתכם הוא סוטה ונכה? מי העניק לכם את הזכות 'להתעטף ברוח אלוהים' ולקרוא לטיהור על בסיס מגדרי? לא עובר לכם בראש שחלק מהציבור המאמין בכם הוא גם כזה?", הטיחה אהריש.



"להזכירכם כבוד הרבנים, אלה שאתם קוראים להם סוטים, לא נורמלים ונכים הם בני ישראל בדיוק כמוכם, משרתים בצה"ל, משלמים מיסים וחיים במשפחות שהן לא פחות נורמטיביות מהמשפחות שלכם. משפחות של קבלה, אהבה ונתינה. ערכים ששכחתם על הדרך. כשאתם פונים בחדרכם לריבון עולמים 'שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד', דעו לכם שבחדר מקביל - בחור או בחורה, גבר או אישה מבקשים מבורא עולם שישמור עליהם מהאוהבים שלהם ומהשונאים שלהם מבלי לדעת מי זה מי", חתמה.