לאחר הסערה שעורר השבוע הרב יגאל לוינשטין, מראשי המכינה הקדם־צבאית בני דוד בעלי, שכינה את חברי הקהילה הגאה "סוטים" והאשים את צה"ל כי איפשר להם להכניס את השקפת עולמם למערכת הצבאית, התקוממו עליו רבים, גם מתוך הציונות הדתית. עכשיו מגיעה התשובה בדמות מכתב תמיכה ברב לוינשטיין, שעליו חתומים לא פחות מ־300 רבנים מרכזיים בציונות הדתית.



"לנוכח הדיון הציבורי שהתעורר לאחרונה סביב אמירות של הגאון הרב יעקב אריאל, הרב יגאל לוינשטין ורבנים נוספים, ברצוננו להביע תמיכה בכל רב שמביע את דעתו ההלכתית והמוסרית הנאמנה לתורה ולחז"ל ללא משוא פנים וללא התנצלות", כתבו הרבנים במכתבם. עוד הוסיפו חותמי המכתב כי הם כואבים את כאבם של כל מי שאינו יכול להקים בית בישראל, אך "עם כל הכאב על צערם של אנשים פרטיים, יחד עם הרצון להקל ולסייע לכל מי שניתן לסייע לו, כאשר אנו נדרשים לבירור עקרוני, אין מקום למתן לגיטימציה לתופעות ולהתנהגויות הבאות להעלות על נס אורח חיים המנוגד למוסר האנושי ולדרכה של תורה".



"אין לסלף את האמת ההלכתית"


על המכתב חתומים כאמור רבנים מרכזיים בציונות הדתית, ובהם הרב שלמה אבינר והרב דב ליאור. החיזוק שניתן בו לרב לוינשטיין הוא לא רק ברמה המורלית, אלא גם במישור התורני־מוסרי. "האהבה כלפי כל אדם מישראל והחובה לנהוג בכל אדם כבוד אינן יכולות לשמש סיבה לסילוף האמת ההלכתית או ל'עיגול פינות' ביחס למעשים אסורים", הוסיפו וכתבו הרבנים, "חובתו של רב בישראל להתייחס לסוגיה הלכתית או מוסרית בצורה ברורה ונוקבת, כמורה הוראה בישראל, ומשום כך אנו דוחים את הניסיון לסתום פיות של רבני ישראל. רבני ישראל ימשיכו להביע את דעתם ההלכתית מתוך אחריות ציבורית, ללא חשש, בכל סוגיה שיידרשו לה, למען הרוב הדומם - דתיים וחילונים".



דבריו של הרב לוינשטיין נאמרו כזכור בכנס שקיימו רבנים ביום שני השבוע נגד מה שכינו "השפעת הרפורמה על זהותה של מדינת ישראל". לוינשטיין טען בנוגע ללהט"בים: "יש פה תנועה מטורפת של אנשים שפשוט איבדו את הנורמליות של החיים, והקבוצה הזו מטריפה מדינה שלמה. היא נכנסה לצבא בכל הכוח, ואיש לא מעז לפתוח את הפה".



ועדיין, הדעות במגזר הדתי־לאומי בסוגיה זו חלוקות; יש רבים התומכים בדברי לוינשטיין ומזכירים כי ההלכה היהודית קובעת במפורש כי אין מקום לסובלנות כלפי הקהילה הגאה. מאידך, יש רבים בציבור המסתייגים מדבריו, ובראשם הרב בני לאו, שתקף את הרב לוינשטיין בפוסט חריף השבוע ודרש ממנו לחזור בו מדבריו ולהתנצל. לטענת הרב לאו, דבריו של לוינשטיין עלולים להביא לכדי שפיכות דמים בין יהודים.



גם בין תלמידי ובוגרי המכינה בעלי יש המסתייגים מדברי רבם הכריזמטי. "מה שאמר הרב לוינשטיין מצביע על הנטייה שלו ושל רבנים אחרים במגזר לבוז למי שאינו חלק מהקליקה שלהם, ובדרך זו ליצור גאוות יחידה של המכינה", אמר אתמול אחד מהם.