שר החינוך, נפתלי בנט (הבית היהודי), הגיב היום (חמישי) לפנייתו של חבר הכנסת איתן כבל (המחנה הציוני), בנוגע למימון המכינה בעלי, והודיע לו שאין בכוונתו להתנות את תקצוב המכינה בשום תנאי. במכתבו טען בנט כי למרות שהוא היה הראשון מבין חברי הממשלה שגינה את דברי הרב לוינשטיין, אין הוא מייחס את הדברים למכינה שבה הוא עובד, אותה הוא מגדיר כ"אם המכינות בישראל", ואמר כי יעמוד כ"כחומה בצורה" כנגד ניסיונות לפגוע במוסד.



בנט ציין את הישגיה של המכינה ש"מחנכת כבר דורות של לוחמים וקצינים, זאת המכינה הגדולה ביותר, בעלת אחוזי הקצונה ושירות הקבע הגדולים ביותר, שרבים מבניה מובילים את שדרות הפיקוד הבכיר בצה"ל", כמו כן הזכיר בנט את נופלי המכינה: עמנואל מורנו, רועי קליין, אלירז פרץ והדר גולדין.



נפתלי בנט, צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
נפתלי בנט, צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90



לסיום התייחס השר כי מגיעות אליו פעמים רבות "תלונות על אמירות קשות של חברי סגל הנהלה והוראה בקרב מוסדות חינוך - מכל קצווי הקשת הפוליטית. וכך, כשם שמעולם לא על על דעתי לפגוע במוסד החינוכי עצמו במקרים אלו, כך גם אני מתנגד בתוקף לפגיעה במכינת עלי במקרה זה".



מכתבו של בנט עומד בניגוד להודעתו של מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף במיל' אודי אדם, שזימן את הרב לוינשטיין לשיחת הבהרה בנוגע לדבריו על הקהילה הגאה. בשיחה צפוי אדם להבהיר ללוינשטיין כי אם לא יחזור מדבריו ויתנצל, ישלל תקציב משרד הביטחון מהמכינה.



כזכור, דבריו של הרב לוינשטיין נאמרו בכנס שקיימו רבנים ביום שני השבוע נגד מה שכינו "השפעת הרפורמה על זהותה של מדינת ישראל". לוינשטיין טען בנוגע ללהט"בים: "יש פה תנועה מטורפת של אנשים שפשוט איבדו את הנורמליות של החיים, והקבוצה הזו מטריפה מדינה שלמה. היא נכנסה לצבא בכל הכוח, ואיש לא מעז לפתוח את הפה".



מכתבו של השר בנט לחה"כ איתן כבל
מכתבו של השר בנט לחה"כ איתן כבל


 



מכתבו של השר בנט לחה"כ כבל
מכתבו של השר בנט לחה"כ כבל




"ההתקפות יצאו מכלל פרופורציה"



בתוך כך, שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי), פנה לשר ההביטחון אביגדור ליברמן בדרישה שיבטל לאלתר את שיחת ההבהרה של מנכ"ל משרד הביטחון עם לוינשטיין.



"ההתקפות כלפי הרב לוינשטיין יצאו מכל פרופורציה" כתב אריאל, "וחמור מאוד בעיני שמנכ"ל משרדך מצטרף למחול השדים הזה. הרב יגאל לוינשטיין הביע את עמדתו כאזרח פרטי, שאמנם מנהל מכינה ישיבתית הנמצאת בשיתוף פעולה עם צה"ל ומשרד הביטחון, אך זימון לשיחת בירור היא בגדר "טירוף מערכות" וחציית קו אדום מוסרי ודמוקרטי".



עוד כתב אריאל כי "למותר לציין כי עמדתי העקרונית היא שיש לנהוג בכבוד ובנועם עם כל אדם, תהא זהותו האישית אשר תהא, אך יחד עם זאת לא אסכים להטלת איומים מצד גורמים שלטוניים על אזרחים או מכינות קדם צבאיות רק בשל הבעת עמדות, גם אם הובעו בחריפות. אני פונה אליך שתורה למנכ"ל משרדך לבטל לאלתר את 'שיחת ההבהרה' שתוכננה ושלא תיתן יד להפסקת התמיכה למכינות הקדם צבאיות בכלל ולמכינה בעלי בפרט".