רפאל חיים כותה, הפעוט בן השלוש שטבע בבריכה ביבניאל ביום שישי שעבר נפטר היום (חמישי) בבית החולים פוריה בעפולה. לפי הודעת בית החולים, כותה שהה מיום שישי, לאחר קבלת טיפול נמרץ בבית החולים פוריה, ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים בעפולה, ללא פעילות מוחית. לפני יומיים קבעה ועדה כי כותה נמצא במצב של מוות מוחי והיום נדם ליבו. 



הקיתץ האחרון היה רצוף מקרי טביעה של ילדים. ביום ראשון השבוע טבע פעוט בן שנה וחצי בגיגית ברהט ופונה לבית החולים במצב אנוש. התינוק הובא לתחנת מד"א באזור מגוריו כשהוא מחוסר הכרה. חובשים ופרמדיקים העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע תוך כדי פעולות החייאה. מהמשטרה נמסר כי הפעוט הובא על ידי אביו וכי נסיבות האירוע בחקירה.



בנוסף לכך, בשבוע שעבר, ילד בן שמונה מבית חנינא טבע למוות בבריכה במלון בעין בוקק הסמוך ים המלח. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה, כשמצבו אנוש, אך מאוחר יותר נאלצו לקבוע את מותו. בסוף החודש שעבר טבע ילד בן שש בבריכה במלון במועצה האזורית מגילות שבצפון ים המלח ופונה לבית החולים במצב בינוני. ילדים שהיו בבריכה בקיבוץ אלמוג מצאו את הילד בקרקעית וזעקו לעזרה. מציל שנכח במקום נענה לקריאות וביצע בו פעולות החייאה, עד להגעת צוות רפואי של מד"א. הוא פונה לבית החולים "הדסה הר הצופים" בירושלים, כשהוא בהכרה וסובל מקוצר נשימה.



יומיים לפני כן פעוט כבן שנה טבע בדלי מים ביישוב שגב שלום הסמוך לבאר שבע ונפגע באורח קשה מאוד בעקבות כך. אביו של הפעוט פינה אותו באופן עצמאי לבית החולים "סורוקה" בעיר, שם הוא קיבל טיפול רפואי.



שגב שלום, ארכיון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
שגב שלום, ארכיון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה, כי מאז 2008 מתו 135 ילדים בישראל עקב טביעה. כמו כן מתחילת שנת 2016 אירעו 13 מקרי טביעה למוות. על רקע זה, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אורלי סילבינגר, מסרה כי "לאחרונה אירעו מספר רב של מקרי טביעה קשים שהסתיימו במוות. את הטרגדיות האלה היה ניתן למנוע. ראשו של ילד בגיל הרך כבד ביחס לחלקי גופו האחרים ולכן, ילד המתכופף בגיגית עלול להתהפך וליפול לתוכו. ילד בגיל זה אינו יכול לחלץ עצמו ממצב זה בשל מגבלות התפתחותיות. עם ילדים קטנים מגיל חמש - נדרשת השגחה צמודה ופעילה - המבוגר המשגיח יהיה במרחק נגיעה מהילד ובקשר עין עמו, ויהיה פנוי מכל עיסוק אחר".