המשטרה מבקשת לעמת בין הרב אליעזר ברלנד למתלוננות נגדו. שופט בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (חמישי) את מעצרו של הרב, מנהיג קהילת שובו בנים, עד מחר בשעה 15.00, וזאת כדי לאפשר למשטרה לערוך עימות בין הרב למתלוננות נגדו. לאחר העימות ישוחרר הרב ברלנד למעצר בית מלא למשך עשרה ימים. שיחרורו של הרב מותנה בחתימה על ערבות בסך 500 אלף שקלים. מחוץ לבית המשפט התגודדו עשרות מחסידיו.



השופט מזרחי העיר במהלך הדיון למשטרה שביקשה להאריך את מעצרו של הרב ברלנד בשישה ימים וציין, כי "לא מדובר בראש ארגון פשע" ודחה את בקשתה כאמור. עוד הורה השופט למשטרה לקיים את העימותים, או לפחות חלק מהם, עד לשעות הצהריים באומרו כי הרב אינו בן ערובה.



עוד קבע השופט, כי מדובר בחקירה שניתן היה לבצעה עוד לפני הגעתו של הרב, ולא ברור מדוע לא ביצעה זאת היחידה החוקרת. הוא הבהיר כי החלטתו תלויה במצבו הרפואי של הרב, במהלך הלילה ומחר.



סניגוריתו של הרב, עו"ד רחל תורן, טענה כי "בית המשפט בהחלטתו היום המשיך בקו שנקט כבר בדיון הראשון שהתקיים שלשום, ולפיה אין עילת מעצר, וכי המשטרה יכולה להמשיך את פעולותיה גם כשהרב אינו נמצא בבית המעצר, גם בהתחשב במצבו הרפואי".



מחקירת המשטרה ומהדיון בבית המשפט עולה כי הרב ברלנד חשוד בחמישה אירועים של עבירות מין בארבע נשים. בנוסף חשוד הרב כי שלח שניים מחסידיו לתקוף אדם שהכפיש אותו, לכאורה.



נציין כי לדיון בבית המשפט הגיע הרב ברלנד תחת אבטחה כבידה לאחר ששוחרר מבית החולים אסף הרופא שם אושפז בשלישי בצהריים לאחר שהתמוטט במהלך הדיון שהתקיים בכלא ניצן ברמלה. קודם לכן, בשעות הצהרים, דחה בית המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד את הערר שהגישה המשטרה על החלטת בית המשפט להאריך את מעצרו של הרב.



הרב ברלנד הוסגר כזכור בשלישי האחרון בנתב"ג וחוקרי המשטרה שלפו אותו כבר מכבש המטוס.