אחמד דוואבשה, שהוריו ואחיו נספו בהצתת ביתם בכפר דומא לפני שנה, שוחרר היום (שישי) מבית החולים שיבר שבתל השומר, לביתו. דוואבשה הצעיר, שרק לפני יומיים חגג במחלקה יום הולדת שש, נפצע באורח קשה במהלך השריפה שהוצתה בביתו לפני שנה ועבר במהלך השנה עשרה ניתוחי עור. מוחמד דוואבשה, סבו של אחמד, מסר עם השחרור ל"מעריב-אונליין": "אחמד במצב טוב, הולך ומחייך, הוא שואל כל הזמן בקשר לבית, והאם יש לו איפה להיות". כאשר נשאל הסב מי יטפל בילד לאחר שהוריו נרצחו, ענה: "המשפחה תדאג ותטפל בילד, כל העולם מעוניין לעזור לאחמד".



פרופסור אשר ברזילי, מנהל ביה"ח לילדים על שם אדמונד לילי סיפר עם שחרורו של הילד: "אחמד הגיע אלינו עם 60% פגיעה והיה פה לתקופה מאוד מאוד ארוכה. עם הגעתו לבית החולים, הוא אושפז תחילה הילד למעלה מחודש בטיפול נמרץ ילדים קיבל טיפול ממיטב הרופאים בארץ והטיפול היה מורכב מאוד". לדבריו, "מי שמכיר את הסטטיסטיקה, חלק גדול מהילדים האלה נפטר לצערי הרב, ואחמד יצא אחרי חודש מכלל סכנת חייים והועבר לעוד מספר חודשים למחלקה. כשמצבו התייצב הוא הועבר לטיפול ושיקום לעוד מספר חודשים, והיום זה ילד שהולך משתמש בידיים, אמנם עם חליפות לחץ, אבל הכוויה לא משתפרת ביום אחד - זה לוקח זמן".



עלי, סעד וריאהם דוואבשה. צילום:באדיבות המשפחה



"משפחה נפלאה"


"בסופו של יום, עם כל המוגבלויות הקלות, הוא יהיה בסדר וישתלב בחברה", אמרפרופסור ברזילי. "לא תמיד אנחנו נפגשים במשפחה כה נפלאה שמשתפת פעולה ודואגת. צריך לזכור שיש פה סבא שטיפל במהלך הטרגדיה המשפחתית ואת העזרה ההדדית של כל הארגונים והמתנדבים, בין אם הם יהודים או לא. אנחנו מטפלים פה בילדים מכל העולם", ציין.



לסיכום אמר: "כל ילד כזה זה עולם ומלואו, ואחמד הוא ילד מאוד מיוחד. מהרגע שהוא פתח את העיניים ניתן היה לראות שמדובר בילד בוגר, שעבר טראומה שתישאר איתו כל ימי חייו. הוא לא חוזר לאותו הבית שהוא היה בו, חסרים בבית הזה אותן הדמויות החשובות".



כזכור, באירוע נרצחו הוריו ואחיו התינוק של אחמד, כאשר שני בקבוקי תבערה הושלכו לעבר ביתם בכפר דומא, כנקמה על הירצחו של מלאכי רוזנפלד ז"ל. חוליית הטרור שעמדה מאחורי הפעולה ופעולות "תג מחיר" נוספות, נעצרה, וכפי שהותר לפרסום בחודש מרץ, עמירם בן אוליאל, נגדו הוגש כתב אישום, הינו החשוד המרכזי ברצח בני המשפחה.



בית משפחת דוואבשה לאחר ההצתה. צילום ארכיון:רויטרס