פעוטה כבת שנה וארבעה חודשים נפטרה היום (שישי) לאחר שנשכחה במשך שעתיים ברכב סגור ברחוב המגיד בביתר עילית. הפעוטה, חנה רינה פלדמן, הובהלה על-ידי אביה לתחנת מד"א בעיר ומשם פונתה לבית החולים "שערי צדק" בירושלים כשמצבה מוגדר אנוש ותוך כדי פעולות החייאה. זמן קצר לאחר הגעתה לבית החולים, נאלצו הרופאים לקבוע את מותה.



פרמדיק מד"א אבי ציינוירט שהגיע לזירה, סיפר: "הגיע אלינו לתחנת מד"א רכב ובו תינוקת מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק, היא הייתה חמה מאוד למגע ועם סימני מכת חום קשה. הענקנו לה טיפול רפואי לקירור הגוף ובמקביל ביצענו פעולות החייאה מתקדמות ומממושכות תוך פינוי לבית החולים כשמצבה אנוש". מאוחר יותר, נאלץ הצוות הרפואי של בית החולים לקבוע את מותה. 



רק לפני יומיים אירע מקרה נוסף בו פעוט בן שלוש וחצי נמצא במצב אנוש לאחר שנשכח ברכב ברהט. האירוע התרחש ביום רביעי האחרון, כשהפעוט הובא למרפאה בעיר כשהוא ללא הכרה, שם צוותי הצלה ביצעו בו פעולות החייאה. לאחר שהושב הדופק, הוא פונה לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע. פרמדיקים של מד"א, גיל אסיסקוביץ ונגיב אסנע שטיפלו בילד סיפרו: "כשהגענו למרפאה ראינו ילד כבן ארבע מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשהוא חם למגע. הצטרפנו לפעולות ההחייאה שביצע הרופא במרפאה תוך כדי שאנחנו משתמשים בתרופות והנשמה מתקדמת. כעבור זמן קצר, כשחזר לילד הדופק, הוא פונה לבית החולים 'סורוקה' תוך כדי המשך טיפול רפואי".



פעוט נשכח ברכב. ארכיון: פלאש 90



כשבועיים קודם לכן אירע מקרה נוסף, כשתינוקת בת שמונה חודשים, באר הורוביץ ז"ל, נשכחה ברכב סמוך ללשכת התעסוקה בערד. התינוקת אותרה כשהיא מחוסרת הכרה לאחר ששהתה ברכב הנעול זמן ממושך. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה העניקו לה טיפול רפואי וביצעו בה בו פעולות החייאה שלא צלחו, אשר בסופן נאלצו לקבוע את מותה.



מחקירת האירוע עלה כי הסבתא, בתה ונכדתה הגיעו לעיר הדרומית מהיישוב סוסיא בדרום הר חברון, שם הן מתגוררות. הסבתא הסיעה את בתה, עובדת סוציאלית במפעל מוגן בעיר, למקום עבודתה ולאחר מכן הייתה אמורה להסיע את נכדתה הפעוטה למעון. אולם הסבתא שכחה את התינוקת במכונית, ונסעה ישירות למקום עבודתה. בצהריים היא יצאה לאסוף את בתה, ואז שתיהן איתרו את התינוקת ללא רוח חיים ברחוב הפלמ"ח שבאזור התעשייה בעיר.



פעוטה נשכחה ברכב בערד. צילום: דוברות מד"א



מ-2008: 22 ילדים מתו לאחר שנשכחו ברכב


מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים עולה כי בין השנים 2008-2016 אירעו 400 מקרים של השארת ילדים ברכב,  בהם היו מעורבים 449 ילדים. 22 מן המקרים הללו הסתיימו במות הילד. עוד נמצא כי קיימת עלייה במקרה המוות כתוצאה משכחת ילדים ברכב: בשנת 2015 פעוט אחד מת בעקבות שכחה ברכב ובשנת 2016 ארבעה פעוטות מתו משכחת ילדים ברכב. 16 מקרים של שכחת ילדים ברכב אירעו משנת 2011.



אורלי סילבינגר מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים], מסרה היום כי "שכחת ילד ברכב עלולה לקרות לכל אחד מאיתנו, ברגע של עייפות וכאשר אנו עוברים לעשות פעולות באוטומט. רבים ממקרי השכיחה מתרחשים בעת שינוי שיגרה, ולכן בעיקר בתקופות מסוג זה אני קוראת להורים לנקוט באמצעי בטיחות נוספים, למשל לשים ארנק או פלאפון ליד התינוק, להתקין אפליקציה או להיות בקשר טלפוני עם בן הזוג ולבדוק שהוריד את הילד שהוריד את הילד מהרכב.


הטמפרטורה ברכב עלולה להגיע עד לכ-70 מעלות צלזיוס".



לדבריה, "החום קיצוני משפיע על תינוקות ופעוטות במהירות רבה ובצורה חמורה מכיוון שממדי הגוף של ילדים קטנים, טמפרטורות הגוף שלהם עלולה לעלות במהירות הגדולה פי שלושה עד חמישה מהמהירות בה עולה טמפרטורת הגוף של מבוגר".