הממשלה צפויה להעביר היום (ראשון) את תיק העבודה לשר הרווחה, חיים כץ, ויחד איתו את 60 בתי הספר המקצועיים. כתגובה לכך, יכנס ח"כ אלי אלאלוף, יו"ר ועדה העבודה והרווחה ישיבה דחופה בנושא. "כשעבדתי בקרן רש"י ,תמיד היינו רואים את הפעילות שנעשתה בבתי ספר המקצועיים שהיו תחת משרד הרווחה וראינו שהלימודים שם מתקיימים ברמה מאוד נמוכה", טוען אלאלוף בשיחה עם "מעריב אונליין".



"לעומת זאת מערכת החינוך הוציאה הרבה מאוד בני נוער עם תעודת הנדסאי וטכנאי. אנחנו לא רוצים את הסטיגמה שמי שלומד את המקצוע, זה אוטומטי רווחה. ברגע שלומדים י"ג, י"ד אפשר לעשות גם תואר אקדמאי", אמר ח"כ אלאלוף והוסיף כי "אנו מעוניינים שבתי הספר המקצועיים ישולבו במשרד החינוך, זאת על מנת לחזק את הילדים ואת המסגרות שבהם הם לומדים ולאפשר להם להשתלב בשוק התעסוקה ברמה גבוהה יותר ממה שהיום הם מגיעים. בסך הכול מדובר על 12 אלף תלמידים מתוך מיליון ושבע מאות אלף שלומדים בבתי הספר".



לדבריו, משרד החינוך קיבל בשנים האחרונות הרבה מאוד תקציבים גם לחינוך הטכנולוגי ובתי הספר שהיו במשרד הכלכלה לא נהנו מזה. מבדיקת אלאלוף עולה כי בבתי הספר המקצועיים הנמצאים תחת משרד הכלכלה כיום, הילדים אינם יכולים לעשות יותר מ-14 יחידות בגרות בעוד שתלמיד ממוצע במערכת החינוך, עושה בין 24 ל-30 יחידות.



כזכור, גם בדוח העוני שפורסם בשנת 2014 ובראשו עמד אלאלוף ואומץ על ידי הממשלה הנוכחית, הומלץ לממשלה לבצע "בחינה מחודשת של מקומו של חינוך טכנולוגי ומסלולי לימוד אלטרנטיביים למסלול העיוני, אשר יאפשרו קבלת תעודה איכותית ורלוונטית לעולם התעסוקה אשר יכולה לסייע ליציאה מעוני. אולם אין לכרוך את הדיון בחינוך הטכנולוגי/מקצועי בדיון במלחמה בעוני. בהתאם לכך, יש לפעול לפיתוח מסלולי חינוך טכנולוגי ומקצועי שבהם יוכלו להשתלב כל התלמידים, ללא קשר למעמדם והרקע החברתי שלהם".



"מי שקרא את דוח אלאלוף יודע שבתי הספר המקצועיים, צריכים לעבור בצורה מסודרת למשרד החינוך", מסרה ל"מעריב אונליין" ח"כ מירב בן ארי, שהייתה במשך 10 שנים, יוזמת ומנהלת מרכזים לחינוך לנוער בסיכון ותגיע לוועדה לתמוך באלאלוף. "ברגע שבתי הספר מהכלכלה יעברו להיות תחת משרד הרווחה, הם יסבלו מתיוג נמוך", היא מזהירה.



לדברי יו"ר הוועדה, גם שר האוצר, משה כחלון תומך בעמדתו. "אני אעשה הכול שבתי הספר המקצועיים יעברו למשרד החינוך", הכריז אלאלוף.



בתוך כך, לפני כשבועיים הודיע שר החינוך, נפתלי בנט, כי הממשלה עומדת לאשר את העברתם של 60 בתי הספר המקצועיים למשרד החינוך ואף צייץ בטוויטר כי: "אלפי תלמידים בחינוך המקצועי אינם זוכים לבחינות מגן, מסעות לפולין, פדגוגיה איכותית ועוד. אני קורא לראש הממשלה: אל תיתן יד לכך, תקן ". אך ההצעה כאמור, ירדה ברגע האחרון מסדר היום.