ישי שליסל חזר לתאו בכלא אחרי שהות קצרה במעצר. אחרי חמישה ימים במעצר בית, שב היום (ראשון) ישי שליסל לריצוי מאסר העולם ו-30 השנים הנוספות שנגזרו עליו בגין רצח שירה בנקי ז"ל ופציעתם של שישה בני אדם נוספים במצעד הגאווה בירושלים אשתקד. כזכור, שליסל נעצר באמצע השבוע שעבר כחשוד כי יזם מתוך תאו בכלא שיחות טלפון אל מספר גורמים, ביניהם אל אחיו מיכאל שליסל, בניסיון לשכנע אותם לחבל בקיומו של המצעד שנערך ביום רביעי שעבר בירושלים.

במשטרה העבירו היום את חומר החקירה בעניינו לפרקליטות, כשההערכה היא כי ישנן ראיות חזקות הקושרות אותו לכאורה לעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, וזאת בהסתמך על שיחת טלפון שניהל אחיו עם אחיו. חומר החקירה הועבר לפרקליטות מחוז ירושלים לעיון לפני הגשת אישום נגדו.

האח מיכאל שליסל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


"איך אפשרו לשליסל להתקשר ולהסית מהכלא"?


לקראת מצעד הגאווה שהתקיים בשבוע שעבר בירושלים, המשטרה נערכה בכוננות גבוהה למניעת תקריות אלימות נוספות. כאמור, השבוע נעצר שליסל במסגרת הפעילות הממוקדת וההערכות של לאירוע. על פי המידע וחומר הראיות שהצטבר, שליסל נחשד כי תכנן באמצעות וביחד עם אחיו מיכאל לפגוע במשתתפים ולשבש את מהלכו התקין של האירוע.

בעקבות צו המעצר שהתקבל נגד שליסל, הוא נעצר בתאו והובא לחקירה במשרדי ימ"ר ירושלים. הוא הובא בפני בית משפט השלום בעיר אשר נענה לבקשת המשטרה והאריך מעצרו עד היום. כחלק מאותה ההיערכות, נעצרו בני משפחה נוספים אשר בסיום חקירתם שוחררו בתנאי הרחקה ממקום המצעד ביום בו התקיים. 

עורך דינו של מיכאל שליסל, איתמר בן גביר, אמר ביום הארכת המעצר של מרשו: "המשטרה טוענת כי ישי התקשר לאחיו ולאחרים ועודד אותם לצאת נגד המצעד. מיכאל שליסל מסר מפורשות כי אחיו בקש ממנו להפגין נגד המצעד וכי הוא מסר לאחיו שהוא מתנגד למעשיו בשנה שעברה וכי הוא נגד אלימות". עוד הוסיף פרקליטו של שליסל האח כי "אני מעריך שאכן ישי ביקש ממיכאל להפגין, אך במדינה דמוקרטית זה חוקי. אם המשטרה צודקת - צריך להקים שוב ועדת חקירה שהרי איך מאפשרים לאסיר כמו שליסל להתקשר ולהסית לכאורה? הרי למשטרה יש האזנה לטלפון של הכלא".

בסופו של דבר, וככל הנראה בשל ההיערכות המשטרתית הגבוהה, המצעד עצמו התקיים ללא אירועים חריגים, והשתתפו בו כ-25 אלף בני אדם, מספר שיא שהפך אותו למצעד הגאווה הגדול ביותר בהיסטוריה של העיר. 

חגיגת גאווה וסובלנות. המצעד בירושלים, בשבוע שעבר. צילום:מרים אלסטר, פלאש 90