רומי שופ בת ה-16 הצילה מטביעה ילדה בת 13 מטביעה בחוף זיקים, וניסתה להציל מטביעה אדם נוסף, בים סוער וחשוך. בשיחה עם ניסים משעל ורוני בר-און ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" היא שיחזרה את הרגעים, שיכלו גם לעלות לה בחייה: "הגעתי לים אחרי שבוע מאוד קשה שעברנו כל המשפחה. אני בת למשפחה המאמצת של שלמה רינדנאו ז"ל  ואנחנו בדרך לעלות לקברו בתום השבעה. אז הייתי חייבת קצת לרענן את הראש. הגעתי לים, נכנסתי ישר לגלוש. אחרי כשעתיים-שלוש שגלשתי החשיך ואמא שלי ביקשה שאצא, כי הים נהיה סוער וסוחף. כשיצאתי מהים פגשתי את אחי הקטן ממש על החוף. הוא שמע צעקות שמגיעות מכיוון היום. בדיוק אז אדם זר בא ושאל אם אני יכולה לעזור להציל אנשים במצוקה, כי הייתי עם הגלשן ביד".


"בלי לחשוב פעמיים, ישר נכנסתי לים", סיפרה שופ. "זה הפחיד כי היה סוער והיה גם חושך, אבל באותה השנייה אתה לא חושב כלום, אלא לעשות את הדבר הנכון. אתה נמצא בזמן הנכון וזה מה שעובר לך בראש. אני לא חשבתי על עצמי או על הסכנות, ראיתי אנשים במצוקה אז קפצתי למים ישר. הגעתי לילדה, בת 13, חתרתי אליה, ראיתי שהיא מתחילה לעמוד להתקרב אלי, כי גם אני התקרבתי אליה. כשהגעתי אליה היא נפלה עלי, כי בלעה מלא מים והייתה מבולבלת ולא הבינה מה קורה. שמתי אותה על הגלשן ולקחתי אותה לחוף. כשהגענו לחוף היו הרבה אנשים שעזרו לה, השכיבו אותה והיא הוציאה מים".

 

"ואז שמעתי צעקות 'איפה אבא שלי איפה אבא שלי'", המשיכה שופ, "הבנתי שבן אדם נוסף נמצא במים, טבע, לא מוצאים אותו, ושהוא היחידי שלא יצא מהים. נכנסתי שוב עם הגלשן, חתרתי לעומק, ושמתי לב שמאחורי בא עוד אדם זר, שלא קשור למשפחה, שנכנס גם הוא, וסיכן את חייו כדי לעזור לאבא שטבע. חתרנו לעומק, היה מאוד חשוך, ניסינו לקרוא לו, לצעוק לו, ניסינו עם הרגליים קצת לגעת בקרקעית, לנסות אולי נראה משהו או נשמע משהו, וכשראינו שאין סיכוי שנראה משהו, ושהוא לא ענה, אמרנו שנחזור לחוף. בגלל הסחף התרחקנו מאוד מאוד מהחוף והרגשנו בעצמנו סכנה".
 

"הבנתי שהוא היה האבא של חברה של הילדה שהצלתי. שהבן שלו והיא טבעו, והוא ניסה להציל אותם. אחרי שיצאתי מהמים בפעם השנייה, וגם עזרתי לזה ששחה איתי לצאת, הגעתי לילדה ושאלתי אם היא בסדר והיא צריכה משהו. היא לא הייתה יכולה כל כך לדבר. הגיעו הפרמדיקים של מד"א. ראיתי שהיא בסדר. ואז התחילו החיפושים (אחרי הגבר שטבע), רצו לשאול שאלות ועניתי על מה שאני יכולה".

על ריבוי הטביעות בקיץ הנוכחי אמרה רומי: "אני חושבת שאנשים צריכים לגלות יותר אחריות. אם אין מציל, אסור להיכנס למים. וצריך ללמוד מכל תופעה ותופעה, שזה מה שקורה. מי שמרגיש מצוקה ורואה שהים סוער ואין הרבה אנשים בקרבת מקום שיכולים לעזור, שלא ייכנסו למים, שלא יתקרבו למים. המקרה שלנו קרה אחרי השעה שמונה בערב, כשכבר אין מציל. אני מכירה את המציל, פגשתי אותו אתמול, הוא אדם אחראי, ולפני שהוא הלך הוא הכריז ואמר לאנשים לא להיכנס למים".