פרשת הרב ברלנד: לאחר שסיים היום (ראשון) פגישה עם פרקליטתו עורכת הדין רחל תורן, נלקח הרב אליעזר ברלנד למשרדי היחידה הארצית לחקירות פשעים חמורים ובינלאומיים (יאחב"ל) בלוד שם נחקר במשך שעות ארוכות עד לשעות הערב. במהלך החקירה עומת הרב ברלנד עם שתיים מארבע הנשים שהתלוננו נגדו ובמשטרה מבקשים להאריך את מעצרו כדי לאפשר קיום עימות עם שתי המתלוננות הנוספות בפרשה המדוברת.

ל"מעריב אונליין" נודע כי גם במהלך העימות הכחיש הרב ברלנד את הטענות לביצוע עבירות של מעשים מגונים במתלוננות ודחה בתוקף את טענות המתלוננות בחקירה: "לא היה ולא נברא" אמר הרב בחלקים המעטים שבהם דיבר. מנגד הטיחה בו אחת המתלוננות כי היא סוחבת עימה סיוט מהביקור אצלו. "אתה סוטה, תסיר את הטלית שלך" הטיחה בו וסיפרה על מעשים שביצע בה כפי שתיארה בתלונתה. "אני זוכרת שלא נתת לי לזוז והצמדת אותי אליך עם נשיקות בצוואר. זה היה נורא תתבייש לך".

הרב ברלנד טען שאינו מכיר את הבחורה כלל וזו לו הפעם הראשונה שהוא פוגש בה. נזכיר כי בחמישי שעבר הורה בית משפט השלום בראשון לציון להאריך את מעצרו של הרב ברלנד ביממה כשהוא מותח ביקורת ביחידה החוקרת וקובע כי עליה לקיים עימות בין הרב למתלוננות עד לשעה 13.00 בצהרי שישי ומיד לאחר מכן לשחרר את הרב למעצר בית. אלא ששופטת בית המשפט המחוזי מרכז ברמלה, דבורה עטה, שדנה בערעור שהגישה המשטרה החליטה לאמץ את הערעור ולהורות על השארתו של הרב ברלנד במעצר עד יום שני.

תחילת הפרשה ב-2013


פרשת הרב ברלנד, מעסיקה את חוקרי היאחב"ל כבר מאז 2013 עת הוגשו התלונות נגדו בו בזמן שהרב עצמו עזב את הארץ. במהלך השנים ניסתה המשטרה להוציא צווי הסגרה כנגד הרב ברלנד אולם בחצי השנה האחרונה הוא כבר ניהל דיאלוגים מול הצוות החוקר והחליט לוותר על זכותו לנהל הליך שיפוטי וחזר לארץ כשהחוקרים שולפים אותו משרוול המטוס היישר לכלא ניצן שם נחקר לראשונה.

נציין כי נגד הרב ברלנד הוגשו ארבע תלונות על ידי ארבע נשים שהגיעו אליו לקבל ייעוץ כאשר כל אחת מהן סיפרה על אירוע שחוותה לכאורה בפגישה עם הרב . גורם המקורב לרב ברלנד ומעורה בפרטים, סיפר ל"מעריב אונליין" כי אישה אחת התלוננה לכאורה שהרב נישק אותה בראשה ובכף ידה, אישה אחרת סיפרה שהרב בעת שהניח עליה את הטלית רעד והיא חשה כמו אורגזמה, שתי נשים נוספות התלוננו כי הרב נגע בחזן. במקרה אחד סיפרה מתלוננת כי אדם נוסף היה איתה והוא עצמו הכחיש כי אירוע כפי שתיארה התרחש כלל ובמקרה אחר התלוננה צעירה כחצי שנה אחרי האירוע כביכול כי הרב נגע בחזה בעוד בעלה היה בחדר. אותה מתלוננת שכחה לציין כי התלונה הוגשה אחרי שבעלה היה עצור במשך שלושה ימים כחשוד באירוע ירי. "ישנה פרשה נוספת שקשורה להכאת אחד האברכים כאשר שניים סיפרו שזה היה בהנחייתו אולם שכחו לספר שהם עצמם נידונו לעבודות שירות".

עו"ד תורן טוענת כי "מדובר בשתי פרשות שלעולם לא עוצרים בגינן לנוכח היעדר ראיות בעניינו. הרב ברלנד ויתר על הליך משפטי והגיע ברצונו לארץ ולכן אני סבורה כי אין כל עילה להאריך את מעצרו. מעבר לכך מדובר באדם בן 80 חולה מאוד שעבר מספר אירועי לב". בתוך כך, מחר חוקרי היאחב"ל בלהב 433 במשטרה אמורים להביא את הרב ברלנד, לבית משפט השלום בראשון לציון ולבקש פעם נוספת את הארכת מעצרו.