האסיר זאב רוזנשטיין (60), המרצה עונש מאסר של 17 שנים, הגיש בקשה לשחרור מוקדם, לאחר שעברו שני שלישים מתחילת תקופת מאסרו, ב-2004. הדיון היה אמור להתקיים אתמול, אולם עורך דינו, מיקי חובה, ביקש לדחות אותו בגלל שהוא היה צריך להופיע בפני בית המשפט העליון ולא יכול היה לדחות את הדיון. טרם נקבע מועד חדש לדיון.



רוזנשטיין יושב בבית הסוהר בגין עבירות ייבוא סמים וקשירת קשר לביצוע פשע. בשנת 2006 הוא מישראל לארצות הברית, שם הוגש נגדו כתב אישום במיאמי. על מעורבות ברשת של סוחרי סמים מישראל שהעבירו מיליוני כדורי אקסטזי דרך אירופה לארצות הברית ולאוסטרליה.



ב-2007 הגיע רוזנשטיין לעסקת טיעון עם הרשויות בארצות הברית ולאחר מכן הועבר לישראל לריצוי ייתרת העונש בכלא איילון.



בחודש מרס, הפך בית המשפט העליון החלטה של בית המשפט המחוזי, שהתיר לשנות את סיווגו של רוזנשטיין והורה על יציאתו לחופשה. בית המשפט העליון קבע אז כי אין לשנות את סיווגו של האסיר ואין לאפשר לו יציאה לחופשה.



מיד עם כניסתו לכלא, סווג רוזנשטיין לקטגוריה א' לפי פקודת החופשות של שירות בתי הסוהר, ומשמעותה של ההחלטה הנה איסור יציאה לחופשות בשל סכנה לשלום הציבור. פרקליטו של האסיר, עו"ד מיקי חובה, טען בבית המשפט כי מרשו ריצה כבר עשר שנות מאסר ללא חופשות וכי בשירות בתי הסוהר ובמשטרה משתמשים במידע מודיעיני ישן לגביו.