"ברגן בלזן" כך לדברי רס"ב גדי אבידן, חוקר ביחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז תל אביב במשטרה כינו ילדים בני 6-7 את המוסד התורני שבו למדו ובו נחשפה פרשת התעללות מינית ואלימות קשה ביותר בסיומה נעצרו כאמור שישה ממחנכי המוסד. את הדברים אמר רס"ב אבידן במסגרת דיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם של החשודים שהתקיים בבית משפט השלום בתל אביב.


השופטת רונית פוזננסקי כץ, שהחליטה להאריך את מעצרם של המעורבים בתשעה ימים, נימקה את החלטתה. "על פי החשד, הם השליטו אווירה של טרור ואימה. עיינתי בדו"ח הסודי. קריאת החומרים מעלה תמונה קשה של מעשים חמורים שבוצעו במשך שנים על ידי החשודים". 

חקירת הפרשה נחשפה לראשונה שלשום כאמור עם מעצרם של החשודים אולם , בימ"ר תל אביב מכירים את הפרטים לראשונה מלפני מספר שנים עת הוגשה תלונה שלא הבשילה לכדי איסוף ראיות ממשיות. לפני כחודש הגיע המידע הדרמטי שהחזיר את החוקרים לתיק הישן והעלום ובחקירה סמויה שנמשכה עד ליום שני השבוע נאספו ראיות למכביר הקושרות את החשודים לעבירות מזעזעות.
 
החוקרים גבו עדויות כאמור מעשרות ילדים, הורים, עובדים במוסד התורני ובעיקר גורמי מקצוע פסיכולוגים ואנשי רווחה שחשפו בפניהם מציאות עגומה ומחפירה. במהלך החקירה עלה כי החשוד המרכזי בפרשה חשוד גם בהתעללות קשה בשבעה ילדיו ורעייתו. עוד עלה כי כחלק מההתעללות הוכנסו הילדים לתוך המקרר וננעלו שם כדרך של חינוך כביכול וענישה.
 

השופטת פוזננסקי כץ ציינה בהחלטה להאריך את המעצר: "החקירה נפתחה לאחר שילדים שלמדו בעבר בבית הספר, וסובלים כיום מפוסט־טראומה ומטופלים בידי פסיכולוגים ואנשי מקצוע, החלו לשתף פעולה ולחשוף את שעבר עליהם. כ-30 ילדים גוללו מסכת קשה של התעללות שחוו בבית הספר. רוב המעשים יוחסו לחשוד המרכזי, שהיה מורה דומיננטי, ועל פי החשד הוא גם התעלל מינית בתלמידיו במהלך השיעורים, ובשיחות אישיות".
 
בבית המשפט נחשף כי התלמידים נהגו לכנות את החשוד המרכזי בפרשה "המורה הנאצי" וזאת בשל העובדה שנהג להתעלל בהם באופן מופגן, ליקק את גופם ומנע מהם יציאה לשירותים במהלך השיעורים עד שהיו עושים צרכיהם במכנסיים. הילדים סיפרו כי המורה הבכיר התאכזר אליהם באופן שיטתי, היכה אותם באמצעות רצועת עור ובמקרים רבים נהגו גם מורים אחרים להכותם כחלק מהענישה במקום.
 
החוקרים שהגיעו לביתו של החשוד המרכזי בעת שזה היה בחקירה שמעו מבני הבית כי הם עצמם נפלו קורבן להתאכזרות ואלימות קשה לכאורה. על פי החשד נהג אותו מחנך להתעלל נפשית ופיזית גם בילדיו וגם באשתו כשהוא נועל אותם בבית, מנע מהם גישה למזון שהיה במקרר. מעצרו של החשוד אולי אפשר לחוקרים להיחשף למידע הקשה אותו מסרה רעייתו של החשוד אותה הכריח ליטול כדורים פסיכוטיים.