הרב אליעזר ברלנד הודה לכאורה באונס של אישה, כך דווח הערב (שלישי) בחדשות 2 שהציגו הקלטות של הרב החשוד בעבירות מין חמורות. ההקלטות הגיעו אתמול לידי חוקרי המשטרה כשמדובר בשיחות שהוקלטו לפני כארבע שנים על ידי שניים מחסידיו. בשלב מסוים הורו החסידים להעלים את החומר בשל החקירה, אך היה מי שהספיק להקליט את הדברים.



בהקלטות נשמע ברלנד אומר: "היא היתה אנוסה גמורה, מתחילה ועד סוף. ואחרי זה היא חשבה אולי זה מותר, היא חשבה שזה... בפעם הראשונה אני אנסתי אותה והיא מותרת לבעלה בלי שום ספק. היא לא הבינה מה קורה אין צורך בשום גט. ואחרי זה היא כבר שאלה אותי: 'מה? מה קורה כאן?'. אמרתי לה: 'את כבר לא אשת איש'. אף פעם היא לא עשתה את זה מרצונה הפרטי שלה. היא מבינה את זה כשליחות אלוקית להיות אשתו של הרב".



לצד הווידוי לכאורה של ברלנד, הוצגה גם האישה שנפלה קורבן למעשיו. "היו איזה עשר פעמים. היו כמה פעמים שהוא דיבר איתי כל הזמן והוא חייך אליי ואני דיברתי איתו, והוא דיבר, הוא מדבר כאילו כלום. אני שוכבת עליו והוא מדבר איתי. אבל רוב הפעמים זה היה בכזה יראה... במיוחד לאחרונה, בפעמים האחרונות אני נכנסת והוא לא אומר מילה, פשוט במיטה. כל פעם הוא תופס לי את החזייה, זה שלושה קרסים והוא מתאמץ לפתח את זה. באחת הפעמים האחרונות הוא מתאמץ ומתאמץ. 'ברוך ה' הצלחנו, עכשיו עוד אחד, צריך להצליח לפתוח את זה'. אני לא מבינה כלום, באמת אני לא מבינה כלום. מה זה? לפתוח בגד? אני לא מבינה מה הוא עושה עם זה בכלל. אם אני לא מבינה, אני יכולה לשאול שאלות?".



 חסידי הרב אליעזר ברלנד. צילום: אבשלום ששוני
חסידי הרב אליעזר ברלנד. צילום: אבשלום ששוני




פרקליטתו של הרב: "פרי יצירתם של המתנגדים"


פרקליטתו של הרב, עורכת הדין רחל תורן, מסרה כי "אין לי ספק שמדובר בסיפור בדיה נוסף, פרי יצירתם של קבוצת מתנגדים ובהם כנראה בני משפחתו של הרב. לו היה בכך שמץ של אמת, היתה אותה אישה מתלוננת במשטרה. מדובר בעוד ראיה מפוברקת שתתפוגג בקרוב. זה תיק שלא מבקשים בו מעצר כל, ונעשה כאן מאמץ לייצר סיפורי רקע שמטרתם להצדיק מאמץ שווא".



נציג המשטרה ציין כי הגיעו חומרים חדשים וכנראה זו הסיבה לכך שבית המשפט נענה לבקשה להאריך את מעצרו של הרב ביממה. הרב ברלנד יישאר במעצר לפחות עד מחר בצהריים. זאת אחרי שבית משפט השלום בראשון לציון הורה על שחרורו למעצר בית ועיכב את ההחלטה עד לדיון בערר.



השופטת דבורה עטר ציינה בהחלטתה כי "לאור חומר החקירה שהוצג לפניי עתה ופעולות החקירה המבוצעות, מצאתי כי יש לאפשר חקירה בעוד המשיב שוהה במעצר. החקירה מתנהלת באופן מקצועי ומשיקולים ענייניים גרידא ודי אם נזכיר בעניין זה את הליך ההסגרה שהושלם ואת החלטות בית המשפט המחוזי".



כזכור, הרב ברלנד הוסגר לישראל לאחר שלוש שנים בהן נמלט מהארץ. לפני שבוע נחת הרב בנמל התעופה בן גוריון, בטיסה מיוהנסבורג, כשהוא מלווה בשוטרי משטרת ישראל. עם נחיתתו נעצר ונלקח לחקירה. בנתב"ג התאספו הבוקר עשרות מחסידיו לאות תמיכה, כשלצדם השוטרים שהמתינו לבואו של הרב ברלנד.