סכנת ה"פוקימון גו": שני בני אדם נפצעו בתוך יממה אחת במרדף אחר פוקימונים באמצעות אפליקציית "פוקימון גו". גבר בן 35 נפצע באורח בינוני הבוקר (חמישי) בראשון לציון, לאחר שרץ בניסיון לתפוס את היצורים הווירטואליים והתנגש בדלת זכוכית שהתנפצה ופגעה ברגלו. צוותי הצלה העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים "אסף הרופא" בצריפין עם פציעה מדממת בגפיים התחתונות. חובשת רפואת חירום במד"א, נטלי אבידוב, שטיפלה בפצוע סיפרה: "כשהגענו לבניין ראינו בסמוך לדלת זכוכיות מנופצת גבר כבן 35 שוכב כשהוא סובל מפציעה מדממת ברגל, הוא סיפר לנו שבזמן משחק ב'פוקימון גו' הוא רדף אחרי פוקימון, לא הבחין בדלת והתנגש בה. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח שכלל עצירת דימומים וחבישה ופינינו אותו תוך כדי המשך טיפול רפואי לבית החולים כשמצבו בינוני".



האירוע היום מתרחש לאחר שאתמול בשעות הלילה, נערה בת 15 וחצי מכרמיאל נפצעה באורח בינוני, לאחר שנפלה מאופניה במהלך מרדף אחרי פוקימונים יחד עם אחיה ועם חבר נוסף. הנערה פונתה לבית החולים לגליל בנהריה שם התברר כי היא סובלת משבר בגולגולת ומדימום מוחי.



מנהל טיפול נמרץ ילדים, ד"ר זאב סוניס, אמר כי "הילדה סובלת משבר קווי בגולגולת ומדימום מוחי. מצבה התייצב ואנו עוקבים אחריה תוך ביצוע בדיקות דימות על פי הצורך. לצערי בקיץ הזה אנו רואים עלייה במספר הפגיעות בקרב ילדים ובני נוער ברחבי הארץ משני תחומים עיקריים: נפילות מאופניים חשמליים ומרדף אחרי פוקימון. לצערי רבים מההורים אינם מודעים למשחק החדש וגם לסכות הרכיבה ללא מיגון על אופניים חשמליים ורגילים כאחד. הפוקימון הפך טרנד שמטשטש בעיקר בקרב צעירים סכנות כמו כבישים, בורות בדרך, מאגרי מים ועוד. יש צורך להעלות את הנושא למודעות כדי למנוע את האסון הבא".




"עלול להסתיים במוות"


לצידה של הנערה נמצאת כל העת אמה, שסיפרה כי היכרותה עם משחק הפוקימון במכשיר הסלולרי נחשף בפניה על ידי בנה רק אתמול בבוקר. "אתה חושב שמדובר בעוד אפליקציה למשחק שבני נוער יושבים ומשחקים יחד בבית או בחצר. לא ידעתי שמדובר ביציאה למרדף לעתים מסוכן אחרי משהו וירטואלי. הלוואי שהמקרה של הבת שלי יהיה האחרון. אני קוראת להורים - דברו עם הילדים, הדבר עלול להסתיים בפציעות משמעותיות ואף במוות. חשוב בעיקר בחודשי הקיץ לצאת בהסברה נרחבת בכלי התקשורת ולקראת הקיץ במוסדות החינוך ובחוגים של אחר הצהריים על סכנות האורבות והדרך להימנע מהן".



לא מדובר באירוע הראשון בו נפצעו נערים בחיפוש אחר פוקימונים. לפני יומיים בן 17.5 מאשדוד, אסף בן גוזי, הובהל לחדר המיון בבית החולים "קפלן" לאחר שאיבד הכרה בתוך המים בחוף באשדוד. הנער נמשה מהמים על ידי אחיו והועבר לקבלת טיפול רפואי.



אסף בן גוזי שנפצע במרדף פוקימונים. צילום: בית החולים קפלן
אסף בן גוזי שנפצע במרדף פוקימונים. צילום: בית החולים קפלן



כזכור, אפליקציית פוקימון גו היא משחק סלולר של חברת ניטנטיק בשיתוף עם חברת נינטנדו הוותיקה, שזהו משחק הסלולר הראשון בהשתתפותה. המשחק מתבסס על עולם רבוד, כלומר שכבה דיגיטלית שנמצאת על העולם האמיתי ואפשר לראותה דרך הטלפון הנייד. המשחק הפך ללהיט ענק, ששובר שיאי הורדה, והשימוש בו עוקף אפליקציות ותיקות וחזקות כמו טינדר וטוויטר. מאז השקת האפליקציה, מניות חברת נינטנדו עלו בעשרות אחוזים. המשחק עדיין לא הושק באופן רשמי בישראל, אך משתמשים רבים גילו דרכים לעקוף את ההגבלה ולצוד פוקימונים גם בארץ הקודש.