נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס חש ברע במהלך הלילה וסבל מכאבים בחזה. חתנו, פרופסור רפי ולדן, הוזעק למקום וביצע בדיקות ראשוניות שהעלו כי פרס סובל מפרפור בפרוזדורי הלב. בנוסף, קרדיולוג בכיר מבית החולים "שיבא" הגיע לביתו, טיפל בנשיא לשעבר ולאחר שקצב ליבו חזר לקצב סדיר, הוחלט להשאירו בבית. פרופסור ולדן אמר לאחר האירוע כי "התחושה הרעה של פרס חלפה, הלב שלו חזק והוא במצב טוב כך שלא נצרך טיפול נוסף".



האירוע מגיע לאחר שבשבוע שעבר פרס חשף את התוכנית להפיכת המרכז על שמו למרכז לאומי לענייני חדשנות. המבנה הגדול שהוקם ביפו במימון תרומות ובכספי זכייתו בפרס נובל לשלום, יהפוך בחלקו למוזיאון המציג את הישגי התעשייה בתחום החדשנות. חללים אחרים שלו יוקצו לשטחי לימוד והרצאות בנושאים חדשניים ולמשרדי חברות הייטק שבהן יעסקו יזמים בפיתוח. אנשי המרכז מדברים על חממה לאיתור ולהאצת רעיונות בתחום "חדשנות בשירות השלום" בהשתתפות יזמים וחברות סטארט־אפ.



פרס רואה בחדשנות טכנולוגית מנוף לקידום רעיונותיו בתחום השלום, ומחפש מיזמים שישלבו את הפיתוח הטכנולוגי עם הרחבת מעגל המועסקים בתעשייה, תרומה חברתית לצמצום פערים, דו־קיום ושלום. "במשך כל שנות פעילותי הציבורית פעלתי לקידום המדע והטכנולוגיה מתוך הבנה כי בהיעדר משאבי טבע, עלינו להתבסס רק על ההון האנושי - האדם", אמר, "מרכז החדשנות יאתגר את הדורות הבאים למצוא פתרונות מורכבים שמציבה לנו המציאות".