‏חוזר בו: ראש המועצה האיזורית גליל תחתון, מוטי דותן, התנצל היום (שישי) על דבריו אתמול בנושא הגעת ערבים לבריכות המועצה. בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב כי יתכן ולא הובן כראוי ואולי אף כשל בלשונו. כזכור, אתמול התראיין דותן לרדיו "קול רגע" ואמר: "אני לא שונא ערבים, אבל אני לא רוצה אותם אצלי בבריכות. גם אני לא הולך לבריכות שלהם". "זה פערי תרבות", הוסיף דותן, "במגזר הערבי נכנסים לבריכה עם בגדים. תרבות הניקיון שלהם היא לא כמו אצלנו. למה זה גזעני?", תהה דותן.



ראש המועצה האיזורית גליל תחתון, מוטי דותן. צילום: מתוך יוטיוב
ראש המועצה האיזורית גליל תחתון, מוטי דותן. צילום: מתוך יוטיוב



דבריו עוררו סערה וגררו תגובות רבות במערכת הפוליטית. ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני) אמר בתגובה לדברים: "מזעזע לראות את התדרדרות השיח של אנשי ציבור בישראל, שכבר לא מתביישים להיות גזענים, הומופובים ושאר פנינים. היום בפוליטיקה הישראלית גזענות היא בון טון ולא סיבה למבוכה". ח"כ תמר זנדברג (מרצ) הגיבה גם: "הגזענות לא רק שהיא לא סמויה היא גם עכשיו נחשבת מנהיגות. היא לא רק תוצאה של שנאה אלא ממש מדיניות של ההנהגה מראש הממשלה והשרים ועד ראשי רשויות ומנהיגים מקומיים".



ח"כ עפר שלח (יש עתיד) הגיב היום גם לדבריו הגזעניים של דותן ואף קרא לשר הפנים אריה דרעי להורות לו לחזור מאמירותיו. "צריך לנהוג בו כפי שנוהגים בפורע חוק, במקרה הזה מסית", אמר והוסיף כי ההתבטאות החמורה לא הייתה פליטת פה. "הוא תמך אותה בסידרה של נימוקים, שאני אפילו לא רוצה לחזור עליהם כאן. ולכן, דרישה להתנצלות בלבד לא תספיק. החיים יחד, יהודים וערבים, הם בסיס הקיום שלנו כאן. אסור לדרעי להניח למישהו לחתור תחתיו", אמר.