שמוליק ריפמן, חבר דירקטוריון מפעל הפיס, שלח מכתב חריף לשר האוצר משה כחלון, במחאה על ההוראה להפסיק את השימוש במכונות מזל. בראיון לגבי גזית היום (שני) ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" הגיב ריפמן לאיום לסגור את מפעל הפיס ולהקים גוף אחר במקומו: "אם כחלון יצליח אני מקבל את זה. הוא כבר אמר שהכסף מהמכונות זה כסף 'מזוהם'. כל עוד אני דירקטור, ואם נצליח להעביר החלטה, כחלון והאוצר לא יקבלו כסף 'מזוהם' מהפיס. כי הכסף הוא 'מזוהם'. כחלון מונע היום מהרשויות החלשות לקבל כסף. אם הוא לא ידאג לרשויות המקומיות, אני מוותר על הפיס. הוא לא דואג. הפחתת הכספים מהפיס כמוה כהפחתה לרשויות המקומיות, החלשות, שלא מסוגלות לבצע. אז מה, זה החזון שלו?"




בתגובה לטענה שמפעל הפיס כפוף למשרד האוצר אמר ריפמן: "הפיס הוקם כחברה פרטית, על ידי שלוש הערים הגדולות, לפני כחמישים שנה. במשך השנים אנחנו אימצנו את המדינה. הכסף אמור להגיע לרשויות המקומיות". גזית הזכיר שמכונות המזל מוצבות באזורים עניים ומעודדים הימורים בקרב אוכלוסיות חלשות.



"אנחנו לא מנצלים את האוכלוסייה החלשה", השיב ריפמן. "את האוכלוסייה המתקשה הוא (כחלון) מעודד לפעול לא דרך הפיס, אלא דרך ההימורים הבלתי חוקיים. הוא מעודד במהלך הזה הימורים בלתי חוקיים בהיקף של עשרה מיליארד שקל. שלא יספר לי שהוא דואג לאוכלוסייה החלשה. זה סיפורים. המהלך הוא פוליטי. המלחמה היא בין כחלון והפיס. אני עשרים שנה דירקטור, כל השנים היו מאבקים. אני חולק עליו, אבל יש מקום להידברות ואני אשכנע אותו".



"על מה אנחנו נאבקים?", שאל ריפמן, "אנחנו נותנים כל שנה מיליארד שקל לבניית כיתות. אתה מכיר משהו יותר חשוב, לפתור את בעיית הצפיפות? האוצר לא מנצל את זה, ורפרנט אחד הסביר לי למה. זה שאנחנו בונים, לאוצר יש תוכנית חומש משלו, הוא צריך להוסיף תקנים, וזה וזה, וזה כסף. אין לו את זה. אני לא מדבר על הבנייה. לבנייה אנחנו מנסים לדחוף לו כסף. אנחנו, הפיס, עובדים בשקיפות הכי גדולה שאני מכיר, והלוואי והממשלה והאוצר היו עובדים בשקיפות כזו".