התפתחות דרמטית בפרשת יוניליוור מצביעה היום (רביעי) כי האחראית על המחדל הגדול היא חברה המועסקת על ידי יוניליוור במחסן בשם "לוגיסטיקר". על פי הדוח, עובד של חברה המנהלת את המחסן של יוניליוור הוא החשד במעורבות בזליגת מוצרים נגועים בסלמונלה לרשת שופרסל. כך עולה מחקירה מהירה וראשונה של חברת חברת החקירות "ויצמן יער חקירות" אותה גייסה מטעמה חברת יוניליוור לברר את השתלשלות העניינים.



החברה החלה את חקירתה ביום בתחילת השבוע בעקבות פניית יוניליוור במוצאי שבת בשבוע שעבר. על פי ממצאי הדוח האחראית על סימון מוצרי יוניליוור היא חברה אחרת בשם "לוגיסטיקר" המנהלת את המחסן. האריזות החשודות על ידי המפעל היו אמורות להיות מסומנות ככאלה שעליהן לעבור להסגר. וכך היה על פי הדוח, אלא שעובד החליף לכאורה בסדרה שלמה את המדבקות. רק חברת יונילוור בעלת הרשות לשחרר מהסגר חבילות שחשודות כפגומות או בעייתיות. על פי הדוח חברת יוניליוור הוטעתה לכאורה בשל החלפת מדבקות בסדרה פגומה שסומנה כתקינה.



קורנפלקס של תלמה, ארכיון. צילום: אבשלום ששוני
קורנפלקס של תלמה, ארכיון. צילום: אבשלום ששוני



על פי חקירת חברת החקירות משטח מסוים של כ-200 יחידות סומן כנגוע ונשלח למחסן בסוף חודש יוני. באותו לילה העביר עובד נוסף של חברת "לוגיסטיקר" את הסדרה החשודה לאזור של איסור הפצה. כשבועיים לאחר מכן באמצע חודש יולי. זוהה המשטח כחשוד שהוא נגוע בסלמונלה ומיועד להשמדה. החשד הוא שעובד של חברת "לוגיסטיקר" החליף לכאורה את המדבקות באותה סדירה למדבקות אחרות של סדרה תקינה. זאת מתוך רצון לכאורה לזרז את יציאת משלוח, ככל הנראה מתוך הנחה שתוך מספר ימים ישוחררו כל האריזות לשוק ממילא. החשד הוא כי עובד אחד שנמצא בחקירה החליף את המדבקות לסימון שהסדרה תקינה, ככל הנראה על מנת לקצר זמן אספקה לרשת שופרסל.




אין חשש למעורבות של אדם זר



בראשית חודש אוגוסט התקבלה תלונה שאריזת קורנפלקס נגועה הגיעה ללקוחה בפתח תקווה וכך התגלה כי משטח נגוע הופץ לשיווק בעוד שמשטח תקין, נותר במחסן וסווג כמזוהם. מהבדיקה עלה כי מישהו הדביק מדבקות אחרות על סדרה זו. פרטי העובד החשוד שביצע את השינוי במדבקות נמצאים משרד החקירות.



מנהל המחסן שלל את האפשרות שאדם זר שאינו מעובדי חברת "לוגיסטיקר" נכנס למחסן. ההערכה היא כי העובד סבר שהחסימה תוסר תוך זמן קצר וכדי לזרז את המשלוח לשופרסל, ביצע שינוי במדבקות. העובד הכחיש בחקירה שכך פעל. מנכ"ל "לוגיסטיקר" דרש נוכחות של קב"ט צמוד בעת החקירה, זאת לאחר שבתחילתה העובד שיתף פעולה באופן מלא, אולם בסופה שינה את גרסתו.