לאחרונה פשטה המשטרה על תשעה מועדוני לילה ברחבי הארץ, בעקבות חשד לאפליה שיטתית על רקע גזעני בהכנסת מבלים. זיו שעיה, הבעלים של מועדון ה"קלרה", שוחח על כך עם ברהנו טגניה וגלעד שלמור ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "אין אצלנו סלקציה, אין דבר כזה. יש מארחות בכניסה שתפקידן לבדוק תעודות זהות וגילאים, לפי הנחיות של אותו ערב, אילו גילאים נכנסים באותו היום".



לדבריו, "הבחורות שעומדות בכניסה הן בנות 27 וזה ילדות שהן טיפה יותר גדולות. כמובן שלחלקן יש מספיק ניסיון, ואם לא, אם יש בחורות צעירות יותר שעומדות בכניסה, יש איתן מיד מישהי אחראית, בת 27-26, שיש לה את הניסיון, לדעת מי על פניו נראה כמו בחור שיכול להוות בעיה בפנים, מבחינת אלימות ודברים כאלה, אנשים שבאים שיכורים, שעם קצת ניסיון אתה יכול לזהות".



שלמור: הדרך היחידה להחליט מי יעשה בעיות ומי לא, היא לפי מראה חיצוני, צבע עור ולבוש.
שעיה: "זה לא מדויק. החוק מדבר על אפליה על רקע גזעי, על רקע צבע עור. מועדונים שלא מכניסים אתיופים בגלל צבע עורם, זה אנשים מטומטמים. קודם כל זה כבר חלק מהחברה שלנו היום. שנית, ברמה האישית, זה נותן צבע למקום. כשאומרים מי שלא בא טוב, מאיזו סיבה? לא בא טוב בגלל צבע עורו, או בגלל שהיא חושבת שהוא יעשה צרות בפנים. גם אתה, אם היית הורה, היית רוצה שהמקומות שהבת שלך תלך אליהם לבלות, יהיו מקומות שהם בטוחים ונעימים ושהיא יכולה להסתובב שם חופשי ואף אחד לא יכניס לה משהו למשקה".

טגניה: "יש אצלכם סלקציית פייסבוק. באו חבר'ה שחומי עור, לא אתיופים, ואחד ממנהל המועדון אמר להם שהוא רוצה לראות את הפייסבוק שלהם, כי הוא מכניס רק אנשים יפים".
שעיה: "את המקרה הזה אני מכיר. בשביל לדייק, זה לא היה מנהל שלנו, אלא יחצ"נים ששכרו מאיתנו את המקום באותו ערב, עשו את השטות שהם עשו והעניין הזה טופל בחומרה. אבל זה לא חבר'ה מטעם המועדון".
 
"גלעד שלמור & ברהנו טגניה" כל יום חמישי ב-23:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"

ערכית תוכן 103FM: אסף נבו