שוטרי משטרת ישראל עצרו אתמול צעיר חרדי תושב בית שמש כבן 24, החשוד בניסיון אונס נערה בת 16 בדירתה שבעיר. הבוקר (רביעי) מתכוונת המשטרה להביאו אל בית משפט השלום בירושלים, בבקשה להאריך את מעצרו לצורכי חקירה. החשוד, המתגורר בשכנות למשפחת הנערה, ככל הנראה הבחין כי דלת הבית פתוחה ונכנס לדירה. באותה העת, שהו בבית הנערה ואחותה הקטנה ועל פי החשד, הוא ניצל את העובדה שהאחות הקטנה נכנסה לחדרה, התנפל על הנערה שהייתה בסלון, הטיח אותה אל הרצפה, גער מעליה, וניסה לאנוס אותה. 



זעקותיה של הנערה הניסו את החשוד, ושכנים בבניין הזעיקו את המשטרה, שהגיעה למקום תוך דקות ספורות. השוטרים ערכו סריקות באזור והצליחו לאתר את החשוד, שהובא לחקירה בתחנת המשטרה. במהלכה של החקירה הוא קשר עצמו לאירוע, הודה במעשה ונכלא להמשך חקירה. כאמור, המשטרה תבקש להאריך את מעצרו.

כתב אישום: מטפל בדמיון מודרך אנס שלוש אחיות


לפני כשלושה שבועות הואשם אלון שמיר, מטפל בדמיון מודרך בן 50 מירושלים, באונס וביצוע מעשים מגונים ובעילת קטינה בשלוש אחיות בהן טיפל, בנותיהם של זוג חברים שלו ושל משפחתו. שמיר הואשם בבית המשפט המחוזי בעיר, כי במשך שנים ניצל את מצוקתן הרגשית של האחיות, כיום בנות 27, 25 ו-20, ואת אמונם של הוריהן בו, לצורך סיפוקו המיני. המעשים לכאורה נחשפו לאחר שהאחיות שוחחו ביניהן על מה שהתרחש ב"טיפול" וסיפרו על כך לאביהן.

אלון שמיר. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90


הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים. עו''ד ששי גז ושירן גולברי, המייצגים את הנאשם מסרו אז: "רק מקריאת כתב האישום עולות שאלות ותהיות רבות. מדובר באדם חף מפשע ואנו בטוחים שלאחר שנקרא ונלמד את חומר הראיות, הדברים יתבהרו".

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין אביה גליקסברג–בניטה מפרקליטות מחוז ירושלים, החל משנת 2006 עסק שמיר במתן טיפול נפשי בדרך של ייעוץ וניהול שיחות, לרבות באמצעות דמיון מודרך (NLPׁׂׂ). בשנים הללו היו מצויים בני משפחתו של שמיר ובני משפחתן של האחיות בקשרים חברתיים הדוקים, וההורים נהגו להתייעץ עמו. במהלך השנים, שלחו ההורים גם את בנותיהם לקבלת טיפול משמיר, שם, על פי כתב האישום, נפלו קורבן למעשיו.