חשופים לפריצות: חודשי הקיץ והחגים הם מועד לפורענות מבחינת פריצות לבתים. גבי גזית ניסה לברר בתוכניתו ב"רדיו ללא הפסקה" מה ניתן לעשות. המנעולן אייל מטיאס בישר לו כי "לא קיימת דלת שחסינה מפריצות. אפשר לפרוץ היום כל דבר. מכון התקנים לא מאשר דלת שהיא ממש חסינה לפריצה. כמו כן, מכשיר שעולה רק 200 דולר באי ביי פותח 99 אחוזים מהמנעולים הירודים. זה מכשיר שהוא לא חוקי. הוא מכניס חומר כלשהו למפתח, מרטיט את הפינים שבצילינדר ועם מעט לחץ פותח ומסובב את המנעול. לפרוץ תמיד אפשר, השאלה איך. אם אתה מקשה על הגנב ונותן לו אתגר גבוה, אז הוא ילך לדלת של השכן ולא יתעסק עם שלך".




"מה שאני ממליץ ומה שחברות הביטוח דורשות אחרי פריצה, זה שיהיה בדלת מנעול נוסף, מנעול עליון בדלת, שמכונה מנעול כספת, מדגם איכותי, ואת המנעול הרגיל עם הצילינדר להחליף למשהו איכותי", אמר מטיאס. "כיום יש גם דלת ומשקוף שיכולים מאוד לעכב את הפורצים. צילינדר טוב יעלה 1,000-800 שקלים, כשהפורץ לא רואה את הצילינדר מבחוץ כי הוא מכוסה בכל מיני רוזטות. כמו כן, המפתח של הבית הוא כמו כרטיס אשראי. צריך לשמור עליו מכל משמר. יכול להיות שאנשים משכפלים את המפתחות. למשל, כשמשאירים את המפתח בחדר כושר, או כששמים את הרכב לטיפול במוסך, משכפלים את המפתח ולפי רישיון הרכב רואים איפה הבן אדם גר", הוסיף.



"יש פורצים שמשתמשים בג'ק הידראולי, שיחידות החילוץ משתמשות בו במצבי חירום", סיפר מטיאס. "זה פחות שכיח כי זה עושה רעש וזה יותר מבהיל שכן שרואה שפירקו לשכן שלו את הדלת. לכן גנבים מיומנים מעדיפים את הדרכים השקטות. שיטה נוספת היא לחדור דרך הגג. במקרה של 'תקרת רביץ' מזיזים את הרעפים, נותנים אגרוף, פוערים חור ונכנסים לדירה. מומלץ למגן את דרכי המילוט. למשל, את החדר של המעלית שדרכו אפשר להגיע לגג. וככה לא יוכלו להגיע לדירות". גזית שאל לגבי דירות חדשות ונענה: "בדרך כלל קבלנים חוסכים ונותנים את המפתחות הכי ירודים עם המנעולים הכי פשוטים. רצוי מיד כשמקבלים מפתח מקבלן להחליף למנעול בדרגת מיגון גבוהה. צילינדר שמוגן משכפול וקידוח".



תוכניתו של גבי גזית, כל בוקר ב-10:00, "רדיו ללא הפסקה 103FM"