גילוי עריות: בגיל 13 החלה ילדה ממשפחה חרדית לנהל מערכת יחסים עם דוד שלה, אחיה של אמה, שהיה אז בן 24. כעת היא בת 15 וילדה ממנו תינוק. הכתב ירון אברהם, שחשף את הסיפור, סיפר לדנה ספקטור ורן שריג ב"רדיו ללא הפסקה": "כבר שלושה ימים שהיא נמצאת בבית החולים בירושלים וחוששת לצאת. היא מאמינה ובטוחה ששירותי הרווחה ייקחו לה את התינוק ברגע שהיא תצא משם. יש מחלוקת משפטית בין שירותי הרווחה למשפחה. דיון משפטי ראשון כבר התקיים והשופט שלח את שירותי הרווחה להביא תסקיר יותר רחב ומעמיק, כולל פסיכולוג. בתקווה שזה יגיע בסוף לטובת התינוק ולטובת הילדה שהיא אמא".




"שירותי הרווחה מצידם טוענים שהיא לא מסוגלת לגדל את הילד, שיש לה סף תסכול נמוך, שהיא לא אחראית ועלולה לפגוע בעצמה ובתינוק עצמו", הוסיף. "אמא שלה, שהיא גם הדודה של הילד, נתמכת על ידי שירותי הרווחה ונמצאת במצב כלכלי מאוד רעוע. לכן לדעת שירותי הרווחה אין סיכוי שהילדה הזו, שצריכה ללכת לבית ספר, תגדל ילד. אני מבין למה מבחינת שירותי הרווחה יש סימני שאלה לגבי היכולת שלה לגדל אותו. גם גילוי העריות מרחף מעל, אבל צריך להפריד בין התהליך שהוביל לבין התוצאה. יש עובדה מוגמרת והשאלה היא מה עושים עכשיו".



"מערכת היחסים התחילה כשהיא הייתה בת 13", סיפר אברהם. "הם היו בקשר אינטימי כשנה והצליחו להסתיר אותו. בשלב מסוים הדוד נקרא לתת עדות בעניין אחר ואותה ילדה גם הגיעה למסור עדות. אז היא סיפרה לחוקרים ולשירותי הרווחה שהם מנהלים מערכת יחסים רומנטית. הדוד נכלא ויושב כעת בכלא באשמת בעילת קטינה בהסכמה, שהעונש על כך הוא כמה שנות מאסר. המשטרה חקרה עוד גורמים בתוך המשפחה כדי להבין מי ידע ועד כמה הדבר הזה היה קשר בסוג של הסכמה".



"אחרי פרק זמן הילדה התחילה להרגיש לא טוב, פנתה לאמא שלה, אחותו של הדוד וסיפרה לה את הסיפור. היא עשתה בדיקת הריון ביתית וגילתה שהיא בהריון. היא גילתה את ההריון בשבוע ה-16, מבחינתה העובר גדול מספיק, ומבחינתה ומבחינת האמא הפלה לא באה בחשבון. העניין הרפואי לא עניין אותן, רק העניין ההלכתי והוא זה שקבע. האמא אמרה לה ללדת את הילד והבטיחה שהיא איתה. לפני ארבעה ימים, כאמור, היא ילדה בן בריא בבית חולים בירושלים. ואז מתחיל סיפור שנמשך עד עכשיו".



"הילדה מתארת את הסיפור כסיפור אהבה, אבל היא נערה צעירה, אי אפשר לשפוט אותה", הדגיש אברהם. "לקרוא לזה סיפור אהבה קצת חוטא למה שקרה שם. מצד שני, היא בחורה שיודעת מה היא אומרת, מבינה לגמרי את ההשלכות של מעשיה, את המצוקה החדשה שהיא נכנסה אליה, מצד אחד את האהבה שלה לתינוק ומצד שני את המכשולים שיעמדו בדרכה. היא דיברה בצורה מאוד אינטליגנטית ופיקחית. ויחד עם זאת, צריך לזכור שהמעשים האלה התחילו לקרות כשהיא הייתה בת 13. לגיל הזה יש משמעות, בליקוי בקבלת ההחלטות".



תוכניתם של דנה ספקטור ורן שריג, ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"