המשטרה פענחה את ניסיון החיסול של סימו מלכה, בכיר בארגון הפשיעה בירושלים שמטען שהתפוצץ מתחת לרכבו בזמן נסיעה בעיר גרמה לפציעתו באורח בינוני לפני כחודש. בימים האחרונים עצרו חוקרי ימ"ר ירושלים 14 חשודים המשתייכים לארגון הפשע חרירי. העצורים מכונים "חוליה מבצעת", ולפי החשד יש להם מעורבות ישירה בניסיון הרצח של מלכה. היום (חמישי) הוגשה נגדם הצהרת תובע שתוביל להגשת כתב אישום.



חוקרי ימ"ר ירושלים הגיעו לזיהוי מלא של רכב החשודים: רכב גנוב שלוחית הזיהוי בו הוחלפה והוא הותר נטוש בחיפה כשבתוכו כלי פריצה, כפפות, רעלות פנים , שכפ"צ ומכשירי טלפון סלולארי. במהלך החקירה עלה כי שניים מהחשודים, בני מיעוטים מג'לג'וליה, נסעו באותו היום לירושלים והגיעו לכתובת מגוריו של מלכה שם המתינו לו עד ליציאתו מהבית. מלכה נסע ברכב עם ילדיו והחשודים עקבו אחריו והמתינו עד אחרי שהוריד את הילדים מהרכב ונותר לבדו.


גורם במשטרה מוסיף: "בשלב זה התרחקו והחלו בנסיעה לכיוון היציאה מהעיר. כשהגיע לרחוב מאפו, הפעילו את המטען באמצעות מנגנון הפעלה מרחוק שגרם לפציעתו באורח בינוני".



כשבועיים לאחר האירוע נעצרו שניים מהחשודים במרכז הארץ תוך שהם מנסים להימלט משוטרים ולאחר שניצפו כשהם נוהגים ברכב גנוב ומשליכים מהרכב סמים שהיו ברשותם.



"חוליית פשע מאורגנת ומוכרת"


"החקירה המורכבת הצריכה ביצוע מכלול פעילויות חקירתיות, גלויות וסמויות, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, והפעלה במקביל של מספר צוותי בלשים וחוקרים שכל אחד פעל באופן ממוקד כלפי מספר חשודים תוך איסוף מכלול הראיות כנגדם", אמרו גורמים במשטרה והוסיפו כי השימוש באמצעים טכנולוגיים הוביל תוך זמן קצר לאיתור נתיב הנסיעה כביכול של רכבי החשודים ממרכז הארץ לירושלים לפנות בוקר יום האירוע וכן את נתיב הימלטותם באותו מסלול לאחר הפעלת המטען.



במסגרת החקירה פשטו חוקרי הימ"ר על מתחם מגורים בלוד, במהלכו נתפסו אמצעי לחימה בהם אקדח, רובה אויר ורובה קרבין, ואף סמים מסוג חשיש וקוקאין במשקל כולל של כ-1 ק"ג. במהלך פעילות זו נעצרו עוד מספר חשודים.



מעצרם של החשודים הוארך בבית משפט השלום בירושלים והמשטרה אף הגישה הצהרת תובע כאשר לשניים מהחשודים מיוחסת עבירה של ניסיון לרצח, קשירת קשר לביצוע פשע והיזק בנפץ באופן המסכן אדם. ליתר החשודים מיוחסות עבירות של אחזקת אמל"ח, אחזקה וסחר בסמים וגניבת כלי רכב.



מהמשטרה נמסר כי "מדובר בחקירה רגישה ומורכבת שהובילה תוך זמן קצר למעצר של חולייה מאורגנת ומוכרת שזרועותיה ואנשיה מוכרים ופועלים בכל הארץ תוך שהם אינם בוחלים באף אמצעי. חברי החוליה תכננו, נערכו ותיאמו את הנחת המטען במטרה לפגוע באדם".