התאונה הקטלנית בבאר שבע: שיפור נרשם הערב (חמישי) במצבה של אלונה יונה, הנערה בת ה-16, שאיבדה את אביה בתאונת הדריסה בבאר שבע לפני כשבוע. מבית החולים סורוקה נמסר כי "הנערה נותחה היום שוב ברגלה, התעוררה ומצבה יציב". עוד נמסר כי יונה "צפויה לעבור ניתוחים נוספים והיא הועברה מהיחידה לטיפול נמרץ ילדים למחלקה האורתופדית".



התאונה הקטלנית אירעה לפני חמישה ימים בבאר שבע, כשאב המשפחה זמיר יונה ז"ל, בת זוגו ובתו צעדו על מדרכה לאחר ששבו ממסעדה בעיר. בעת שהיו בדרכם לביתם, נהג רכב פרטי סטה ממסלולו ופגע בהם. האב נפצע באורח אנוש, ולאחר פחות מיממה נקבע מותו. לאחר התאונה, מצבן של האישה והנערה הוגדר קשה ובהמשך השבוע שוחררה האישה לביתה ומצבה של הבת הוגדר בינוני.



האב הזהיר את הבת ונדרס למוות


אמה של הנערה שנפצעה סיפרה בתחילת השבוע כי בתה זוכרת לפרטים את שאירע במהלך התאונה, כולל הרגע בו נהג הרכב התנגש בה ובאביה לאחר שנסע לדבריה בסחרור. רגע לפני הפגיעה, כך סיפרה אמה של הנערה, האב הזהיר אותה מרכב שהחל לנסוע לכיוונם: "הוא תפס את ידה ואמר לה 'תראי איך הוא נוסע, תיזהרי'".

עוד סיפרה הבת לאמה, כי לאחר התאונה היא הייתה היחידה שבהכרה, ולכן ניסתה להעיר את אביה, אך ללא הצלחה. היא הביעה את כאבה וצערה על מותו והוסיפה: "הם תכננו לחגוג את יום הולדתה ה-16 בספטמבר יחד ולעשות לה מסיבת הפתעה".


צילום ארכיון: הדס פרוש, פלאש 90

נהג הרכב הפרטי, צעיר כבן 20, נפגע קל בתאונה, ולאחר שקיבל טיפול רפואי הוא נחקר בתחנת המשטרה שבעיר. אמה של הנערה שנפצעה סיפרה כי הנהג יצא מהרכב לאחר הפגיעה ואמר: "מה עשיתי, מה עשיתי", והבת ענתה לו "לך מפה, אל תיגע בי". לפי המשטרה, מדובר בנהג חדש ונורמטיבי וכי מחקירתו עלה כי ככל הנראה בשל טעות בשיקול דעת, הוא ביצע סטייה עם החלק האחורי של הרכב וגרם בכך לתאונה הטרגית והמצערת. לאחר ששוחרר מבית החולים, הובא הנהג לחקירה, בסיומה שוחרר בתנאים מגבילים. במשטרה יבחנו את כל הנסיבות להתרחשות התאונה, אולם בשלב זה ההערכה היא כי הנהג לא עלה לרכב במצב של שכרות.

יוסי זיסו, חובש מד"א שטיפל בפצועים, סיפר ביום התאונה על שאירע: "במקום הייתה המולה והמראה היה קשה. ראינו רכב על המדרכה שמתחתיו נלכדו שלושה הולכי רגל. חילצנו גבר ואשה כבני 40 ונערה כבת 16. האישה והילדה היו בהכרה מלאה וסבלו בעיקר מפגיעות בגפיים התחתונות, והגבר היה מחוסר הכרה וסבל מפגיעה רב מערכתית. הענקנו לפצועים טיפול רפואי ופינינו אותם בניידות טיפול נמרץ במהירות לבית החולים".