לפני כחצי שנה, הזדעזעו העיר באר שבע ועולם הפשע כאשר אשת עד מדינה נורתה למוות ברכבה ולעיני שלושת ילדיה. בהקלטות חדשות שהתפרסמו הערב בחדשות 10 עולה כי מי שדחפה את בעלה להיות עד מדינה הייתה אשתו, מה שעלה לה לבסוף בחייה. על השיחות האלה, שהתרחשו בזמן שבני הזוג נמצאו במצב הכרעה כמעט בלתי אפשרי מעט מאוד אנשים ידעו. המשטרה הציעה לעבריין טל קורקוס לחתום על הסכם עם המשטרה להיות עד מדינה - קורקוס חשש שאנשים בעולם הפשע לא יסלחו לו על כך שמתכוון לבגוד בהם, אשתו לחצה. אף אחד מהם לא שיער אז שבסופו של דבר דווקא היא זו שתשלם את המחיר הכבד ביותר.



בתמלול אחת השיחות, נשמעה דבורה ז"ל מעודדת את בעלה שעשה את המעשה הנכון לאחר שחתם על ההסכם והביע רגשות חרטה.



דבורה ז"ל: אתה יכול בכל זאת להיות בסכנה?


קורקוס: כן.


דבורה ז"ל: נו אז אתה רואה, אין דרך חזרה. ומאיזו סיבה לא תהיה עסקה? אמרת שזה כבר סגור.


קורקוס: לא, כאילו שאם אני מתחרט..


דבורה ז"ל: למה, הם נותנים לך את האופציה להתחרט?


קורקוס: לא.


דבורה ז"ל: בסדר, יהיה טוב, מה נעשה? אי אפשר להישבר ולהתחרט ואין מה לעשות. כבר מאוחד מדי, הדבר נעשה.



זירת הרצח בבאר שבע. צילום: דוברות המשטרה
זירת הרצח בבאר שבע. צילום: דוברות המשטרה



פרשיות פשע רבות שהתרחשו בעיר באר שבע על-ידי ניבי זגורי לפני כעשור פוענחו רק לאחר שהמדינה עצרה את טל קורקוס, יד ימינו. קורקוס קיבל את האפשרויות הבאות: 10 שנות מאסר או "לבגוד" בבוס שלו ולהפוך לעד מדינה. גם על אשתו הופעל לחץ מצד המשטרה וזה תמלול שיחה נוספת שהתרחשה בין דבורה ז"ל לקורקוס לאחר שהמשטרה הפעילה לחץ גם עליה.



קורקוס: מי זה היה?


דבורה ז"ל: הוא (מפעיל הסוכנים המשטרתי).


קורקוס: נו.


דבורה ז"ל: הוא אמר לי שכאילו לא להגיד לך אבל הוא אמר: 'תשמעי דבורה, כבר יש אישור, יש הכל, העניין צריך לרוץ תוך שבועיים ואם לא.. 11 שנה, הם רוצים עליו'.


קורקוס: אז אם הוא מדבר ככה, אז הם הסכימו להכל.


דבורה ז"ל: הם הסכימו להכל. כן, הוא מפחד רצח, הוא אומר 'אני אגיד לך את האמת - אני מפחד.. שהוא.. אבא שלו יבוא וזה יתחרבש ויפתח את הפה לבן אדם או שניים ולכי תדעי מה יהיה. ואז כולנו בסכנה.. כולם אכלו אותה..'. תגיד לאבא שלך 'אבא, אני יודע מי הוא, אני יודע עם מי יש לי עסק, אני יודע מי זה הבן אדם הזה, לא אחד ולא שני אנשים הוא הוריד אותם, בגלל שידעו שניים או שלושה דברים עליו'. זהו, ותגיד לו בלי קשר שאתה רוצה חיים נורמליים ומאושרים עם האישה שלך והילדים שלך.



דבורה ז"ל המשיכה לשכנע את בן זוגה לחתום על ההסכם ולהפוך לעד מדינה ואמרה לו: "רק שתדע שמה שאנחנו עושים זה גם בשביל הילדים. תוכל להיות עם הילדים שלך שזה המון חסר להם וחסר לך. תחשוב על הדברים החיוביים שבזה". לבסוף כאמור, הסוף היה טראגי, דווקא עבורה.