ארבעה ימים בלבד לפני פתיחת שנת הלימודים, ברשויות הדרוזיות והצ'רקסיות עדיין לא קיבלו  את תקציב חינוך לשנת 2016-2015 ומאיימים שלא לפתוח את שנת הלימודים. האיום של פורום ראשי הרשויות בא בעקבות איום דומה של ועדי ההורים הדרוזים והצ'רקסים, לפני כחודש וחצי.



"כבר בתוכנית החומש הקודמת נשארו 13 מיליון שקלים שייעודם היה לחינוך הבלתי הפורמלי ובשנת 2016 היה אמור משרד החינוך להעביר כסף תוספתי בסך 40 מיליון שקלים, ועד היום לא ראינו שקל", טען וגיה כיוף,  יו"ר פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות. "הכסף לחינוך אמור להיות בין היתר, עבור שעות תגבור לבגרויות, העסקת יועצי חינוך ופרויקטורים יישובים, ובעצם אם לא נקבל עד דצמבר 2016 את התקציב לחינוך, הוא יימחק לנו".



רביע חלבי, דובר פורום ועדי ההורים היישוביים, אמר כי "מדובר בחוסרים וליקויים הן בתשתיות במוסדות החינוך והן בתקציבים והשירותים המינימליים שמערכות החינוך צריכות לקבל בכלל הישובים הדרוזיים". לדבריו, "רק בשבוע האחרון, החל לשלוח משרד החינוך הרשאות תקציביות אבל מדובר בסכום קטן שלא יכול לפתור את הבעיות התקציביות שלנו. למשל בדלית אל כרמל, שם אני יו"ר ועד ההורים, יש לנו בית ספר שתשתית החשמל שם מאוד ישנה וקורסת בחורף, וצריך להחליף את כל התשתית בעלות של 900,000 שקל".



לדברי חלבי, ההורים חיכו לתקציב מתחילת יולי וכרגע לא יכולים להיערך ,כשבוע בלבד לפני פתיחת שנת הלימודים.



מנציגי הפורום יצאה החלטה גורפת בפה אחד שלא תפתח שנת הלימודים כל עוד והממשלה ומשרד החינוך לא יענו בחיוב על הדרישות שנקבעו כתנאי לפתיחת שנת הלימודים והן: העברת כל התקציבים שאושרו בעבר ואין להם כל ניצול עד הרגע, ביטול שיטת חלוקת החינוך המגזרי והטמעת כלל המגזר בחינוך המחוזי, השלמת מענקי איזון שהובטחו לרשויות הדרוזיות ואשר לא הושלמו במלואם.



ממשרד החינוך נמסר כי "המשרד פועל בנושא מול משרד האוצר, ולצערנו טרם הועברו התקציבים עבור תוכניות החומש השונות של שנת 2016, ובכלל זה תוכנית החומש של המגזר הדרוזי. אנו תקווה שפורום ראשי הרשויות הדרוזית והצ'רקסיות ישנה את החלטתו ויסיר את איום השביתה".