בימים אלה מקודמת הצעת חוק להפללת צרכני זנות ולהטיל עליהם קנס בסך 750 שקלים. שר הרווחה חיים כץ אף הביע את תמיכתו בהצעת החוק שאותה יזמו ח"כ זהבה גלאון (מרצ) וח"כ שולי מועלם (הבית היהודי). כתב הפלילים בוקי נאה הסביר היום (שני) לניסים משעל ודרור רפאל ב"רדיו ללא הפסקה" 103FM מדוע לדעתו מדובר בחוק ללא שיניים. "מדובר בבדיחה שבכל פעם מופיעה מחדש בהצעות חוק שונות. משטרת ישראל לא יכולה לאכוף את החוק הזה, כי אם שוטר ייגש לאדם בטענה שהוא היה אצל זונה, אותו אדם יוכל לאיים עליו בתביעת דיבה ויטען כי מדובר במאהבת שלו שאותה הוא בא לבקר פעם בשבוע".



"אף אישה לא עוסקת בזנות מרצונה החופשי"


לעומתו, עו"ד רוני אלוני סדובניק, שמתמחה בייצוג נשים נפגעות תקיפה מינית, הסבירה מדוע להצעת החוק יש יתרונות: "הגיע הזמן שגם במדינת ישראל יהיה ניסיון להתקדם בחברה האנושית ולא להטמיע דברים שהם פרימיטיביים. זנות הייתה פעם דרך מקובלת בחברה, אבל היום המצב שונה. המחקרים מצביעים באופן חד משמעי על כך שלמעלה מ-90% מהנערים ומהנשים שחיים בתוך מעגל הזנות הם נפגעי גילויי עריות בילדותם ועל כך שגיל הכניסה למעגל הזנות הוא בין 12 ל-14. הנתונים האלה מראים כי לא מדובר כאן ברצון חופשי של אנשים לעסוק בדבר הנורא הזה, לכן אני בעד להטיל קנסות על צרכני הזנות, כי רק כך נוכל למגר את התופעה. אני בעצמי לא שמעתי ולא הכרתי מעולם אף אישה שעוסקת בזנות מרצונה החופשי".



"אני מכיר", התפרץ לדבריה בוקי נאה, מה שעורר את תגובתה החריפה של עו"ד סדובניק: "אני רוצה לומר למר בוקי נאה, שלא נאה מה שהוא עושה, כי הוא עושה מלא כסף מאוטובוסים שלמים שבהם הוא מסיע כל מיני ועדי עובדים ועורך להם סיור באזורי הזנות כדי להסתכל על איך חיות הזונות, בדיוק כמו טיול בספארי שבו צופים בחיות".



"הרי אין בעיסוק הזה שום כבוד ויש אף חילול כבוד האדם ללא כל אנושיות", הוסיפה עו"ד סדובניק, "כי זה גורם לאדם שנסיבות חייו הביאו אותו למעגל הזנות להיות אומלל ולכן אסור לאמלל אותו עוד ובוודאי שלא למסד את הזנות. מי שהולך ומנצל נשים במעגל הזנות, מנצל אנשים שסובלים מבעיה נפשית ושצריך לשקם אותם. לכן, ברגע שלקוח יקבל קנס כמה פעמים אולי זה ישפיע עליו ויוביל לכך שפלח מאוד רציני של לקוחות שלא מעוניינים לבצע עבירה פלילית ייצא מתוך מעגל הביקוש לזנות".



"אני שומע ואני חרד ממה שאני שומע", הגיב בוקי נאה. "חברות הכנסת מנסות למחזר הצעות חוק לשם יחסי ציבור, אז אולי צריך להוציא הצעת חוק שתקבע איזה טיולים מותר לעשות בתל אביב ואיזה לא? בישראל יש עובדתית מאות נשים שמקבלות בבתיהן ובבתי מלון גברים ועושות להם טוב בהסכמה מלאה כי זו העבודה שלהן, כי הן לא מוכשרות כמו רוני סדובניק להיות עורכות דין ונבצר מהן ללמוד משפטים אז הן עובדות מספר שעות ביום בזנות ומרוויחות מזה כסף לפרנסתן", אמר והוסיף, "אפשר לומר שיש פה בכלל קצת ניצול של גברים, כי כאשר אישה כזאת מחייכת לגבר עצוב שאשתו לא מחייכת אליו, אז הוא תמיד מוכן לשלם לה עוד קצת כסף".



מחאה נגד תופעת הזנות, תל אביב, החודש.
מחאה נגד תופעת הזנות, תל אביב, החודש.



"מאז רחב הזונה יש בעולם זנות ותמשיך להיות"


בשלב זה של הדיון עו"ד סדובניק התפרצה לדבריו של נאה בחמת זעם: "אין לך בנות? בוא נדבר עליהן, כי מה שטוב לבנות שלך טוב גם לנשים אחרות. זה היה מביש אותך אם הבנות שלך היו זונות?".



"גברת, הצעת חוק זה לא על הבושה שלי", קרא לעברה נאה. "תירגע, מה קרה? פתאום איבדת את היציבות כשמדברים על הבנות שלך?" הגיבה לו עו"ד סדובניק וגרמה לנאה לאבד את סבלנותו: "אני לא יכול יותר עם ההזויה הזאת!".



"למה הזויה?", הגיבה סדובניק, "אני בסך הכול שואלת אותך, למה זה בסדר לאישה לעסוק בזנות, אבל לבת שלך לא? הרי זה עיסוק מכובד בעיניך".



"אם הבת שלי רוצה להיות זונה, היא תהיה זונה בלי לשאול אותך ובלי לשאול את זהבה גלאון", התפרץ בזעם נאה והוסיף: "כשכואב לי הגב, אני הולך לעשות מסאג' ובוחר את מין המטפל לפי הטעם שלי. לפעמים במקומות מסוימים אני מוסיף עוד 50 שקלים כדי שיעשו לי גם הרפיה. יש עוד עשרות אלפי גברים בישראל שהנשים שלהם לא עושות להם הרפיה אז הם מבקשים את השירות הזה במקומות אחרים. מדובר ביחסים של תן וקח בתשלום ואני מכיר מיליון בנות שלא עברו גילוי עריות או שאר קשקושים מכל המחקרים שממציאה עורכת הדין הזאת. מאז רחב הזונה יש בעולם זנות ותמשיך להיות זנות למרות רוני אלוני סדובניק". 



תוכניתם של נסים משעל ודרור רפאל, ימים א'-ה' בשעה 9:00, ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"