5.5 - זה הציון הממוצע שנתנו ההורים לסעיף "בטיחות בדרך" כאשר ילדם הולך לבד. כך עולה מסקר של עמותת אור ירוק לרגל פתיחת שנת הלימודים. את הסקר ערך מכון "מאגר מוחות" בקרב 202 הורים לילדים בגילי 4־18. זאת, לעומת ציון 6.6 שהעניקו ההורים בסקר דומה שנערך בשנה שעברה. לשאלה "איך ילדכם יגיע לבית הספר?", ענו 29% מההורים שיסיעו את הילדים ברכב הפרטי - כמעט אחד מכל שלושה ילדים. 24% מהילדים יגיעו ברגל לבדם – אחד מכל ארבעה ילדים. 15% ילוו את הילדים ברגל אל בית הספר. 14% יגיעו בהסעות תלמידים מאורגנות. 6% מהילדים בלבד יגיעו באוטובוס.



ההורים התבקשו לתת ציון גם למידת הבטיחות בהסעות התלמידים, גם אם ילדם אינו נוסע בהסעות. הציון הממוצע שנתנו זהה לציון הממוצע לבטיחות בדרך - 5.5. הורים שילדיהם בני 4־5 נתנו את הציון 3.9, לעומת הורים לנערים בני 15־17 שנתנו לבטיחות בהסעות את הציון 7.2. מהסקר עולה כי אופן ההגעה של ילדים בגילי 4־5 הוא באמצעות הסעה ברכב או ברגל בליווי הורה/מבוגר. בגילי 6־12 ילדים מגיעים בעיקר ברגל לבד או ברכב בליווי הורה/מבוגר. נערים בגילי 13־17 מגיעים בעיקר לבד ברגל, באוטובוס או בהסעה מאורגנת. יש לציין כי קיימת ירידה הדרגתית בציון גם בפרמטר זה. בשנה שעברה נתנו ההורים ציון ממוצע של 6.5 ולפני שנתיים 7.



מאור ירוק נמסר כי מניתוח הנתונים לעומת סקרים דומים שנערכו בשנים האחרונות, ניתן להסיק כי השנה תהיה עלייה במספר ההורים שיסיעו את הילדים ברכב לעומת ירידה במספר ההורים שעשו כך בשנים האחרונות. כדי להבטיח של שלומם של התלמידים בדרכם אל בית הספר ובחזרה מפעילה אור ירוק מספר תוכניות, בהן "סע לשלום", שבמסגרתה הורים מתנדבים להבטיח ירידה בטוחה ומהירה מכלי רכב. התוכנית גם פועלת להפחית את פקקי התנועה המוכרים בסביבת בתי הספר.



מנכ"ל העמותה שמואל אבואב: "אם הדרך אל בית הספר תהיה בטוחה וללא מפגעים, הורים לא יפחדו לשלוח את ילדיהם ברגל. הרשויות חייבות לוודא שסביבת בית הספר בטוחה".