מוצרים נוספים הנגועים בזיהום נחשפו: רשת סופר פארם הודיעה היום (שלישי) כי היא מסירה מהמדפים חטיפי בריאות מסדרת Wellness של לייף. לטענת הרשת, הפעולה היא המשך למקרה קודם מתחילת החודש, שבו הוסר חטיף אחד בסדרה בגלל המצאות חרק מזון. כמו כן הבהירו ברשת כי החטיפים לא מהווים סכנה בריאותית וכי כל לקוח שרכש את המוצר מוזמן להגיע לאחד מסניפי הרשת ולהחזירו. 



רק אתמול עלה חשש להמצאות חיידקי ליסטריה במשקאות של רשת "ארומה", החשד לזיהום עלה עם דגימת חומר גלם בשני משקאות שנמכרו ברשת: אייס טבעוני קוקוס-ליצ'י ומילקשייק קוקוס ליצ'י. מנציגות הרשת נמסר ל"מעריב אונליין" כי התגלתה במפעל ארומה ישראל בדיקה חשודה כנגועה בליסטריה. "הודענו מיד לסניפים לעצור את המכירה ולערוך חיטוי בכל הבלנדרים שבסניפים, על פי ההנחיות שקיבלנו ממשרד הבריאות".



את הבדיקה החשודה איתרה מעבדת "קטוכם" שבנס ציונה, שמוסמכת על ידי משרד הבריאות והרשות להסמכת מעבדות. מנהלי סניפי רשת ארומה אכן קיבלו אתמול בשעות אחר הצהריים הנחייה מהנהלת הרשת להוריד מהמדפים משקאות בטעמי קוקוס-ליצ'י שנמכרו עד כה ברשת, אך לחלק ממנהלי הסניפים לא ניתן הסבר לפשר הפסקת שיווק המשקאות הללו.



יו"ר חטיבת הילדים ומנהל היחידה למחלות זיהומיות ילדים במרכז הרפואי אוניברסיטאי סורוקה, פרופסור דוד גרינברג, סיפר למעריב מה הוא למעשה חיידק הליסטריה וכיצד ניתן להימנע ממנו. "הליסטריה לא מסוכן לאנשים רגילים", אמר ד"ר גרינברג. "החיידק נכנס דרך מערכת העיכול ויכול לגרום לכאבי בטן, שילשולים וקצת תופעות מחלה ויראלית של קלקול קיבה". והוסיף כי החיידק מסוכן לשתי קבוצת באוכלוסייה: אנשים עם בעיה במערכת החיסון ונשים בהריון, "הסכנה העיקרית לנשים בהריון נובעת מכיוון שהחיידק יכול לגרום לפגיעה בעובר, ,דלקת קרום המוח לתינוק הנולד ואף להפלות"