חתונה מרגשת: אירוע כזה לא קורה כל יום, אולי פעם בדור. עשרות ניצולי שואה המתגוררים בבית החם של עמותת 'יד עזר לחבר' בחיפה הצליחו להגשים לזוג מחוסרי דיור, שהכירו לפני כמה שנים בשידוך של ניצולי השואה, את חלומם וארגנו עבורם חתונה כדת משה וישראל, על טהרת המתנדבים. החתן, יעקב מזרחי (67), שעבר לא מעט סבל במהלך חייו, הכיר באמצעות העמותה את הכלה יפית כהן (43), שאף לה ניסיון חיים לא קל.



הסיפור החל כשמנכ"ל העמותה, שמעון סבג, פגש במקרה ביעקב לפני כמה שנים ברחוב, והבין ממנו שהוא מחוסר בית. סבג החליט לשכן אותו בחדר מאובזר ללא תשלום, בבית של העמותה, שם מתגוררים כמאה ניצולי שואה. בעקבות המחווה של סבג החליט יעקב לסייע לעמותה בהתנדבות בשליחויות, ככל שבריאותו תאפשר. כבר תקופה הוא מסייע בהבאת דואר, בביקורים בבנק ובניקיון הבניין.



"זה היה חלום עבורם"


לימים הכיר יעקב את יפית, שאף היא הייתה מחוסרת דיור, והציע לה לעבור בהסכמתו של סבג להתגורר עמו. תחילה גרו בחדרים נפרדים, אבל במשך השנים עברו להתגורר יחדיו. לפני כשלוש שנים הפכו לזוג, ולפני כשנה החליטו להינשא. מזרחי רצה בחתונה, אבל ברור היה כי לא יוכל לעמוד בהוצאות הנלוות. בינתיים הופצה השמועה בקרב דיירי העמותה, שהם כולם ניצולי שואה. יחד עם מנכ"ל העמותה החליטו לערוך את האירוע.



עוגת החתונה
עוגת החתונה



החתן צויד בחליפה והכלה בשמלה שנתרמה לה. העמותה וניצולי השואה ארגנו את האירוע במועדון. מאה ניצולי שואה הגיעו לאירוע כדי להיות האורחים של הזוג. "זה היה אירוע שהפקתו הייתה על טהרת ההתנדבות", סיפר סבג בהתרגשות. "עשינו את זה כי זה היה חלום עבור השניים. עם זאת, צריך לומר שהם לא דחפו ולא אילצו אף אחד, פשוט רצו להגשים חלום. הודות לניצולי השואה ולשורת מתנדבים הצלחנו להרים את האירוע". על התפריט ניצח השף של העמותה, שמעון חן. על הארגון הלוגיסיטי וההזמנות עמלו הדיירים ועל ההפקה כולה ניצח מנכ"ל.