יחידת המסתערבים של מג"ב, בשיתוף פעולה עם יחידת מגן של משטרת ישראל, תפסה לפנות בוקר (רביעי) 140 ק"ג חשיש שהיו מיועדים לעבור באמצעות מבריחים משטח מצרים לשטח מדינת ישראל. 



במסגרת הפעילות זוהתה חוליית מבריחים ישראלית שנעה לכיוון הגבול המצרי על גבי רכבי שטח בכדי לחבור לחוליה מצרית ולקבל ממנה את הסמים.


המבריחים, שפעלו בדפוסי פעולה צבאיים, מיקמו תצפיות לגילוי כוחות צבא ומשטרה באזור. הכוחות המסוערבים של משמר הגבול ויחידת מגן ביצעו מארבים בסמיכות רבה לזירת ההתרחשות ללא כל חשד מצד המבריחים.



החשיש שנתפס בסיכול ההברחה בדרום. צילום: דוברות המשטרה
החשיש שנתפס בסיכול ההברחה בדרום. צילום: דוברות המשטרה



בשלב מסוים עברו חלק מהמבריחים הישראלים את הגבול, חברו למבריחים המצרים וקלטו מהם את שקי החשיש. עם חזרתם לישראל המתינו להם כוחות המסתערבים במטרה למנוע את ההברחה ולהביא למעצרם. הכוחות ביצעו מרדף אחר המבריחים שלווה בירי כבד לעבר הלוחמים מהצד המצרי והשיבו אש לעבר מבצעי הירי. לאחר מרדף ממושך נמנעה ההברחה ונתפסו רכבי השטח וחמישה שקי חשיש במשקל של 140 ק"ג.



הלוחמים השיבו אש לעבר מקורות הירי שבצידו המצרי של הגבול. 



מן המשטרה נמסר כי "בתקופה האחרונה מתבצעות 'הברחות חמות', שבמסגרתן ממקמים המבריחים המצרים חוליות ירי בצידו המצרי של הגבול בכדי להסיח את דעתם של כוחות הביטחון הפועלים למניעת ההברחות ולמעצר המבריחים. אופיין החדש של ההברחות בגבול המצרי ממחישות את המורכבות המבצעית הגדולה איתה צריכים להתמודד לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל ואת רצונם העז של המבריחים להמשיך לנסות להבריח סמים לשטח המדינה".



בחודש יוני, גם במהלך פעילות יזומה של כוחות מג''ב, סוכלה הברחת עשרות קילוגרמים של סמים מסוג הידרו באזור שיזפון. בפעילות נעצרו שני חשודים תושבי פזורת רמת חובב והועברו לחקירה. הרכבים, טנדר וטרקטורון,  ששימשו אותם, נתפסו ותוגש בקשה להחרימם. מהמשטרה נמסר כי פעילותם של היחידות המיוחדות של משמר הגבול ומשטרת ישראל לאורך הגבול עם מצרים הביאה לסיכול הברחת הסמים מיד עם החדרתם לארץ.