ראש הממשלה נתניהו צוטט כמי שאמר לעיתונאים שנפגשו אתו, שאם לוויקי כנפו יש כוח ללכת ולצעוד, אז שתצא לעבוד. נתניהו התייחס בדבריו למובילת מאבק האמהות החד-הוריות, שלפני 13 שנה צעדה ברגל מביתה שבמצפה רמון לירושלים, במחאה על הקיצוץ שהנהיג נתניהו, אז שר האוצר, בדמי הבטחת ההכנסה של מגזרים חלשים. "זה מצחיק אותי", הגיבה היום כנפו בשיחה עם גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה".



"ביבי שכח להגיד שעמדתי לו כמו עצם בגרון, כי הוא שלח כל בן אדם אפשרי שייתן לי מה שאני רוצה רק שאעוף משם. כבר אז הגבתי שיש לו בעיה בהבנת הנשמע כי יצאתי לצעדה ממקום של נשים עובדות. מצפה רמון מקום בעייתי, לא היו שם מקומות עבודה", הזכירה קנפו, "אבל אני עבדתי בחצי משרה וקיבלתי השלמת הכנסה. הוא אמר שאנחנו פרזיטיות, שנצא לעבוד וקיצץ לנו את השלמת ההכנסה של נשים עובדות.



"ולמי הוא קיצץ? לאמהות חד הוריות, מטופלות בילדים עם נתונים פיזיים שלא יכולים לעבוד מצאת החמצה עד צאת הנשמה, כי הן צריכות גם לפרנס, גם להיות אבא, גם להיות אמא, אחר כך, כשקורה משהו, אומרים שילדים זרוקים ולא מטופלים. אז אני יצאתי בלי לחשוב הרבה כי ידעתי לאן אני נופלת. זה היה עניין אישי שהפך למאבק ציבורי. אמרתי לו שהוא לא יכול ככה לקצץ בהינף יד מבלי לבחון כל מקרה לגופו. ושייצור מקומות עבודה במצפה רמון במקומות בעייתיים בפריפריות ואחר כך שיקצץ".





"אני המצאתי במאבק שלי את רשת הביטחון שיש היום לחד הוריות. הנחה בארנונה, הנחה בדיור, מענקי לימודים", ציינה כנפו. "ברגע שהגדלתי את המשרה הורידו לי את המזונות, את השלמת ההכנסה ואת רשת הביטחון. אבל כשהגדלתי משרה, לא עשיתי חשבון, גם לטפל בילדים וגם לצאת ולעבוד מהבוקר עד הלילה, הוא פגע בי עוד יותר. אני יותר ענייה ממישהי שלא עובדת, מאדם שלא עובד.



"הוא (נתניהו) לא עובד כמוני ואשתו לא תעבוד בחיים מה שאני עבדתי כל החיים. ואני אין לי פריבילגיה לקנות גלידה ב-10 אלפים שקל ונרות ריחניים. הוא (נתניהו) פוגע לא רק בי. בכל מי שהוא פוגע הוא תמיד ימצא משהו".



"כיום אני עובדת במלון 'בראשית', באמת מצאת החמה עד צאת הנשמה, כולל שבתות וחגים ומועדים", אמרה כנפו. " מי שמכיר אופי של מלון יודע על מה אני מדברת. אני עובדת כל יום משש בבוקר עד חמש בערב כולל שבתות, כולל חגים ומרוויחה 7000 שקל. אני חד הורית, הילדים שלי כבר גדלו מעבר לגיל 18. אני עדיין מטפלת בהם. פעם הייתי עובדת כדי לעזור להורים שלי. היום צריך לעזור לילדים. אני עוזרת להם, כי במדינה שלנו הם לא יתקדמו לשום מקום. אני לא רוצה שהילדים שלי יהיו הדור הבא של העניים, אז אני עובדת שבתות וחגים כדי לאפשר להם ללמוד".



"בפייסבוק כתבו שאני אצביע ביבי", סיפרה כנפו, "כולם יודעים שאני לא מצביעה ביבי נתניהו, אבל יש אלפי 'ויקי כנפו' שבוכים 'אכלו לי שתו לי' ובוחרים ביבי. אני לא יודעת למה. חלק אומרים 'הרע במיעוטו'. חלק אומרים מאבות אבותינו שלימדו אותם וחינכו אותם שהימנים לא יחזירו את ארץ ישראל ושונאים ערבים והם הולכים להצביע כמו עדר, לא יודעים מה הם עושים".



"הם רואים את השורה האחרונה. אז יום לפני הוא מבטיח ומגיע לכל מקום. לחד הוריות הוא נותן קצת מתנות. במצפה רמון הרוסים קיבלו קצת וודקה והחד הוריות קצת כסף והזקנים קמעות של בבא סאלי ומאמא סאלי והם הולכים. הוא אטום. שיבוא אלי הביתה החכם הזה השקרן הזה שיחיה אצלי כמו שהוא יודע לנהל את המדינה שינהל לי את הבית שיפריש לי קצת לגלידה ולנרות ריחניים".