אלפי חילונים נרשמו בפייסבוק לאירוע שהקורא לציבור החילוני להגיע בשבת למסיבת רחוב בבני ברק. אלון אברהם, מייסד האירוע, אמר לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "הרעיון הזה התחיל כאיזשהו טריגר להוציא או לפחות להעיר את הציבור החילוני משנתו. החילונים ידועים כציבור שבדרך כלל 'ישן', לא עושה שום דבר ומתלונן. אני אמרתי מה אפשר לעשות כדי להזיז ולהגיד לציבור הזה שהגיע הזמן להביע את דעתנו. הרעיון עלה גם מתוך סוג של ייאוש. הקול החילוני, הקבוצה של האנשים שנושאים בנטל של המילואים והמיסים וכל הדברים במדינה, קולם לא נשמע. אין זכות עכשיו לנוע בשבת. בקרוב אין זכות לפתוח מרכולים וזה מדרון חלקלק שיוביל אותנו למקומות אחרים".



"אני רוצה להראות לציבור החילוני שאפשר לאגד אותו ולהוציא אותו מהבית. שלא צריך כל הזמן לשבת מאחורי המקלדת ולכתוב דברים, אפשר גם לצאת ולהיות אקטיביים", הוסיף. "הרעיון שלי הוא להגיע ולהראות שאנחנו יכולים להראות נוכחות. לא משנה לאן. להוציא את האנשים מהבית ולהבין שנלחמים על המרחב החופשי שלהם. זה לא משנה אם זה בני ברק, כפר ערבי או במקום חילוני. אנחנו יכולים בשבת לנוע כאוות נפשנו ושכל אחד יכול לעשות כאוות נפשו".




לדבריו הגיב העיתונאי ישראל כהן תושב בני ברק: "אני אישית הייתי מקבל אותם בפרחים ואני חושב שהציבור החרדי בוגר מספיק כדי להימנע מעימות, ממאבק שלא משרת אף אחד. אני מבין שלא כולם יחשבו כמוני ועלול להתפתח עימות. חבל מאוד שאותם חילונים אוהדים את הרעיון הזה של לבוא ולהתגרות בפומבי. אני לא הייתי מגיע לתל אביב באף מקרה".



"אני לא שומע שאריה דרעי אומר את אותן מילים קשות שפורסמו בשמו", המשיך כהן, "אבל גם אם נניח שהחרדים יעלו את הדרישה לסגירת מרכולים, שלדעתי היא מוצדקת אפילו יותר מהרכבת בשבת, כי מדברים על הפרהסיה היהודית של מדינת ישראל, אז נערכו בחירות בישראל, החרדים כרגע בקואליציה, יש להם כוח פוליטי, הם יכולים לעשות כרגע מה שהם רוצים.



"גם אנחנו התלוננו בקדנציה הקודמת כשניסו לכפות לימודי ליבה וגיוס צבאי. אז כרגע יש לציבור החרדי כוח. לבדוק כרגע דברים לפי סקרים או לייקים בפייסבוק אני לא חושב שזה ריאלי. בהפגנה של הציבור החילוני על הרכבת הגיעו אולי 400-500 איש".