יום השנה ה-15 לאסון התאומים: יהודית לוינהר התראיינה לרשת ב' וסיפרה על הרגעים בהם הבינה שאיבדה את בנה שי בפיגועי ה-11 בספטמבר. "זה יום קשה, 15 שנה עברו ולא היה יום שלא חשבתי עליו. אמרו לי שעם הזמן זה לא כואב, אבל זה לא נכון - זה כואב מחדש כל שנה. הפיגוע קרה בשעות אחר הצהריים. זה היה יום רביעי, תכננו את הנסיעה לראות את הנכדה שנולדה, ולחגוג. היינו אמורים לעלות לטיסה יותר מאוחר בהמשך השבוע כדי לפגוש את שי, ליאת וספיר".



"נכנס מישהו אל המשרד של הבוס שלי, ואמר שמטוס פגע במגדלי התאומים", תיארה לוינהר את רגעי הגילוי. "אותי זה לא עניין, וידעתי שאני חייבת לוודא שהוא בסדר. הייתה קריסה של כל התקשורת, אבל הצלחתי להתקשר עם ליאת, אישתו של שי. היא התכוונה ללכת לאזור האירוע, אבל אז הגיעו אליה הביתה הבת שלי שגרה בניו יורק וחברים, ועצרו אותה מללכת לשם. חזרתי הביתה, בדרך במכונית בעלי אמר לי שהוא הזמין טיסה לארצות הברית ואמר לי שאני אשאר כאן. כשעלינו על הטיסה, ידענו שלא היה קשר איתו. הבנתי שיש בעיה. קיוויתי שהוא רק פצוע וייצא מזה".



"כשהגענו לניו יורק, באו לקחת אותנו ממשרד הביטחון, ואני כבר הבנתי מה קרה", אמרה בכאב. "ראיתי אותם וידעתי שאין לנו בן. כבר כשהיינו עדיין בבית, והפעלנו את הטלוויזיה וראינו את המגדל נופל, בעלי אמר ששי מת, ואני כעסתי עליו. שי היה מתקשר אלינו מדי יום ביומו, ובכל יום כזה היה אומר לי מה היה חשוב בחיים: 'אמא, אבא, בריאות, ואושר'. אלו היו המילים האחרונות שלו. הוא לא הספיק ליצור קשר עם אף אחד. אנחנו לא יודעים אם הוא נפגע מיד מהמטוס או שזה קרה אחר כך. בהתחלה זה הטריד אותי, מה עבר עליו, עכשיו זה כבר לא חשוב יותר".



"שמונה שנים אחרי זה, איבדנו את הבן השני שלנו, רז", הוסיפה. "קצת לפני הפיגוע ב-11 בספטמבר הוא נסע לביקור שם ובגלל שהוא בילה בלילה עם חבר, הוא לא הספיק לשבת לארוחת בוקר עם שי, ואחר כך הוא הצטער. כל אחד האשים את עצמו. היה לו קשה, לכולנו היה קשה".



כזכור, בפיגועי 11 בספטמבר בשנת 2001 חטפו אנשי אל קאעידה ארבעה מטוסי נוסעים. שניים מתוכם, טיסה 175 של יונייטד אירליינס וטיסה 11 של אמריקן איירליינס, הטיסו לעבר מגדלי התאומים שבמרכז הסחר העולמי בניו יורק. הבניינים קרסו בתוך שעתיים. החוטפים ריסקו מטוס נוסף, טיסה 77 של אמריקן איירליינס, לתוך בניין הפנטגון בווירג'יניה. את המטוס הרביעי, טיסה 93 של יונייטד איירליינס, התכוונו הטרוריסטים להטיס לבניין הקפיטול בוושינגטון, אך המטוס התרסק לבסוף בשדה פתוח בפנסילבניה, אחרי מאבק בין הנוסעים לחוטפים. 2,996 אנשים נספו בהתקפות. ב-2004 לקח מנהיג ארגון אל קאעידה, אוסמה בן לאדן, אחריות על הארועים אחרי שלוש שנים של הכחשה. בשנת 2011 אחרי שנים של מצוד, הוא נהרג.