בשורות טובות ללהט"בים לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית: לראשונה המדינה תתקצב את פעילויות קהילת הלהט"ב במוסדות להשכלה גבוהה. האגודה למען הלהט"ב בישראל, בשיתוף ח"כ מירב בן ארי (כולנו), עיריית תל אביב והתאחדות הסטודנטים הארצית, הובילו צעד זה מול משרד האוצר לשילוב פעילות הקהילה הגאה בתוך הקמפוסים. הוועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת) תקצה 250 מיליון שקלים שברובם יועברו למלגות עבור סטודנטים להט"בים, לעידוד וחיזוק פעילות להט"בית, סובלנות והכלה במוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל.



ח"כ בן ארי, ממובילי הפרויקט, אמרה כי "תקצוב תכנית האחווה הסטודנטיאלית היא רק תחילת הדרך בתכנית רחבה ומקיפה עבור קהילת הלהט"ב בישראל. לראשונה המדינה מבינה את חשיבות התוכנית ומקצה עבורה משאבים שיגיעו מהות"ת בשיתוף פעולה עם פר"ח. המטרה בעתיד היא כמובן הרחבת התכנית לכל הקמפוסים בארץ".



בהתאחדות הסטודנטים הדגישו כי תחומי הפעילות העיקריים יתרכזו סביב מתן מענה במקרים של להט"בופוביה, שינוי ושיפור עמדות בקרב ציבור הסטודנטים והסגל האקדמי, קידום יוזמות וזכויות של הקהילה וכן יצירת מרחב בטוח לקהילת הלהט"ב.



מציגים גאווה. צילום: אגודת הסטודנטים בן גוריון
מציגים גאווה. צילום: אגודת הסטודנטים בן גוריון



יו"ר התאחדות הסטודנטים, גלעד ארדיטי, אמר: "אנו שמחים על כך שהפעם הראשונה בה בחרה הממשלה לתקצב פעילות עבור הקהילה הגאה, נעשית דרך ציבור הסטודנטים והסטודנטיות. גם בשנה זו שמנו לנו למטרה להרחיב את פעילות הקהילה הגאה באמצעות האחווה הסטודנטיאלית הגאה, כאשר הסיוע הכספי המדובר יאפשר לנו להגדיל משמעותית את נפח העשייה".



באגודה למען הלהט"ב בישראל התייחסו לצעד זה: "אנו רואים במהלך חשיבות גדולה לקידום שיח עמוק, הסברה וקידום הנראות הלהט"בית בתוך הקמפוסים. הפעילות של האחווה הסטודנטיאלית הגאה מקדמת נושאים אלה בדיוק".