חג סוכות, מטיילים בטבע, מתארחים בסוכות, מבלים בחופים. שמחת החג. אבל האם כל אחד יכול לקחת חלק בפעילויות האלו? מתברר שלא בדיוק. תקשיבו למה שאומר אורן הלמן, מייסד אתר "סיכוי שווה". בדקנו עבורכם נכים יקרים, מה נגיש יותר, מה פחות ומה בכלל לא, על פי אתר "נגישות ישראל".





מחצית מאתרי הבילוי בישראל, לא נגישים לבעלי כיסאות גלגלים בקופות. ב-80% מאתרי הבילוי אין התאמות לכבדי שמיעה. כמעט 70% מאתרי הבילוי לא מפרסמים הסדרי נגישות באתרי האינטרנט שלהם, מה שמבטל כמעט לגמרי את האפשרות להגיע למקום: מוטב לא להגיע כדי לא להסתבך סתם. כ-880 תחנות אוטובוס אינן נגישות לנכים ועיוורים ו-70% מחופי הרחצה לא נגישים. שלא לדבר על מדרכות משוקעות, ומהמורות שונות שגם אדם שאינו נכה עלול למעוד אם עיניו לא יהיו שקועות היטב במדרכה.



במקומות רבים בעולם כבר הפנימו. הפנימו שחשוב להנגיש מדרכות, אתרים, מסלולי טיולים, קופות, כניסות לחנויות ומרכולים- הכל לטובת אנשים עם מוגבלות.


בישראל, אנחנו רק בתחילת הדרך. זה עובד לאט. לאט מידי. תעצמו עיניים לרגע במקומו של העיוור, תשתמשו ביד אחת בלבד במקומו של הנכה, ותתחילו לפעול סוף סוף. היום זה הם, מחר כולנו.